Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 21 december 2008

Av Maria - 21 december 2008 12:01

Igår satt jag på julmarknaden och frös. Vi sålde knäck som vi gjort sen jag och min syster var 5 och 6 år. Det var lite dåligt med folk pga. de trökiga vädret men vi tjänade ändå ett par hundra per person! :-)

Inte klokt att folk är sååå tokiga i knäck! Vissa köper lixom 4 eller 5 strutar! Men om man inte kan göra knäck själv så är det väl bra. ;-)

Iof vart det mycket knäck över men eftersom vi ska fira jul här hemma är det bara bra! :-D


På kvällen vart det en huxflux filmkväll. Dock inte med hela gänget. Alla andra var tråkiga och drog vid tio så då var det bara jag, S och Jacob som det var hos kvar. Och eftersom det var två killar mot en tjej kan ni gissa filmvalet? Ja juste..Pang, pang, övernaturligt, blod, lättklädda tjejer som enligt som var grymma..jag somna efter 10 minuter! Vaknade framåt slutet när pappa ringde (har marsvinsskrik som ringsignal) och sa att han stog utanför huset. Åkte hem och föll bums i säng! Har sovit till nu ungefär!

Alla i familjen har åkt för att handla julklappar. Känns skönt att jag är klar! Eller juste..jag har pappa kvar :O AH! Får ta det någon dag i veckan.

Har tänkt att åka in och klippa mig imorgon. Men har lite beslutsångest över hur!? Lugg, inte lugg? Skulle ju kunna klippa sån lugg som man kan ha som snelugg också!

Idag står det storstädning av rummet på schemat. Måste sprita händerna och smörja lite på marsvinas tassar också. Är ju fortfarande ruskigt förkyld och vill inte hålla på med dom i onödan.

Men först en kopp te så jag vaknar till lite :-)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards