Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 16 december 2008

Av Maria - 16 december 2008 20:45

Har varit i Stockholm heeela dagen idag!

Först med skolan där vi hade jakten på julen. Riktigt kul!

En uppgift var att ta reda på vart Tomten bor,hur hans hus ser ut och vad han gör när det inte är jul.

Hittade en skock med dagisbarn och frågade om jag fick ställa några frågor om tomten. Alla samlades runt mig som en familj myror runt en sockerbit.

Jag fick iaf veta att Tomten bor i en stor röd villa med vita knutar som är full av leksaker. Den ligger i Finland,Polen och Tyskland. När det inte är jul sitter han i ett hörn och gråter.

Så, om ni inte visste vad Tomten gör resten av året vet ni det nu!

Eftersom det var en tävling och gruppen hade mig med vinnarskalle som gruppmedlem körde vi på i full fart! Självklart hoppas jag vi vinner också! Har hört att det skulle vara riktigt fina priser. Sovmorgon? ;-)


Efteråt stannade jag och en kompis kvar i Stockholm för att julhandla. Kom äntligen på vad jag skulle köpa till alla i famljen men tror ni att vi hittade det? Nej..Hittade ist på lite andra saker :-)

Vår shopping tripp slutade med att jag bjöd M på en fika på mitt favorit café, Helmer´s! Det blev min julklapp till henne. Vi kompisar ska inte köpa julklappar till varandra som vi gjort varje år annars men eftersom jag vet vad hon fått gå igenom ville jag ändå ge henne något. Hon såg allt lite rörd ut över min tanke.


Imorgon ska vi iväg till Östermalm för att åka skridskor. Jag Ä.L.S.K.A.R att åka skridskor! Ska bli så kul!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards