Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 27 december 2008

Av Maria - 27 december 2008 23:59

Imorse när jag vaknade tänkte jag direkt; imorgon ska jag till Sara!

Tills jag pratade med henne senare på dan och sa att imorgon ses vi ju!

-"eh ne..är det inte på måndag du kommer?

-Nej nej! Det är ju imorgon!

Jag var helt bombsäker på att det var ju imorgon jag skulle till henne. Men när jag kollade på beställningssedeln stog det ju faktiskt måndag..

Tur att jag fick reda på det så jag inte satt mig på tåget, på fel dag!


Bion idag då, den var rätt bra faktiskt! Yesman såg vi. Jim Carrey kan ju bara spela en karaktär och det är den där knäppa med sina fula grimacher..

Men bra bio ändå :)


Imorgon är det planerat att ha en "marsvinsdag".

Cindra ska badas, selfarna trimmas. Tror inte att jag behöver fila något då jag smort varje dag efter senaste utställningen :)

Sen ska de nog få sig en motionsrunda!

Prinsessan och Sickan är storförtjusta i varandra! De går inte tillsammans men när Prinsessan är ute och springer brukar jag släppa ner Sickan, och Prinsessan blir som klister på henne. Vart Sickan än går har hon Prinsessan efter sig! Sen lilla Bea då som hänger efter mamma och ser allmänt virrig ut :p

Beatrice har faktiskt lärt sig att stå lite fint! Så henne kan jag ställa på domarbordet med gått samvete :)

Av Maria - 27 december 2008 00:22

Familjen tog en sväng till Skärholmen idag. Det var tänkt att sätta sprätt på lite av julklappspengarna. Trodde jag ja!

Jag gick in på Gina Tricot där jag brukar hitta rätt mycket. Höll i en kofta som kostade 50 spänn (annars 150). Helt plötligt var den i någon annans hand i kassakön? Jahapp..

Men som tur var hittade jag en till likadan. Hittade även ett par byxor som jag gick in och provade. När jag provat det och blivit riktigt nöjd och börjat planera morgondagens klädsel såg jag kön. ALDRIG att jag står i den kön. Okej att det var en kofta och ett par byxor för 350 spänn men jag står inte i en sjumila kö för det! Gick ut därifrån. Bara tanken av att köa i en halvtimme..blääk!

Köpte mig iaf tre par till av de där trosorna jag fick i julklapp. Så sköna!

Och ett schampoo som luktar nyponrosor till selfarna :) Så alla kommer samlas runt dom på mässan, jag looovar ;)

Efter Skäris som mormor säger åkte vi till kusinerna för en sällskapsspelskväll. Först fyllde vi magarna med..julmat (!) och lite annat smått och gott. Sen spelade vi melodifestivalspelgrejs som vår familj fick i julklapp. Himla kul. Jag var i lag med mamma och hennes syster. Vi var så jätte bäst tills motståndarlaget fick kortet; byt plats på spelpjäserna.. *Grr*

"Ettan förlora, tvåan vann"?

Efter några omgångar spel sjöng vi singstar. Första gångerna var jag en klar vinnare men sen rockade kusinernas pappa loss riktigt ordentligt och slog mig! En rolig kväll :D

Nyss hemkommen och ska snart sova. Imorgon ska jag med mamma till J för att hämta utställningsburarna till mässan. Har en önskan att få kika in i hans "stall" också. Pinsamma mamma kommer säkert säga: Ja sen har Maria tjatat om att få se dina djur också!

Ett sånt där ögonblick då man önskar man hade en knapp "osynlig"

På kvällen sen blir det bio med några kompisar :) Länge sen sen jag var på bio!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards