Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 15 december 2008

Av Maria - 15 december 2008 18:02

Har precis kommit hem från skolans julmarknad. Vi fick in väldigt mycket pengar känns det som. Men mina tår är helt totalt bedövade! Inte skönt...


Imorgon ska vi in till Stockholm med skolan och ha "jakten på julen".

Halva nian gjorde det idag och lät väldigt roligt. För en gång skull får vi ha matpengar med oss och INTE behöva ha den uttjatade pastasalladen med. Kinarestaurangen på Drottninggatan som har en buffé för 89 kronor känns väldigt lockande! Men det lär inte vara en kotte som är med på min brilljanta idé..:-( Eftersom Kinamat inte är något hit bland de andra. Får väll helt enkelt sitta ensam hos kineserna eller föjla med de andra till mackedonken som det lär bli.

Nu luktar det varm mat i huset. Ska bli gott. Har inte ätit på hela dagen nästan, förutom en mjuk pepparkaka som jag flörtade till mig på marknaden. Maten i skolan idag var = Uhh! Skulle likna pytt i panna. Brukar gilla det i vanliga fall men.

Ikväll ska det anmälas också. Det blir samma gäng som i helgen. Plus Bea. Funderar också på att ta med Algot. Men eftersom det var rätt svårt att göra upp rangen för han och Ior vet jag inte om jag vill sära på dom nu när dom är sams. Får se.

Nä, nu är maten klar!


Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards