Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 2 december 2008

Av Maria - 2 december 2008 18:23

Inte har jag blivit bätte under dagen trots mina tekoppar :-(

Snarare sämre. Är hes och låter som en tondöv kråka när jag pratar.

Men imorgon måste jag gå till skolan då vi har svenskaredovisning.

Vi har den direkt på morgonen så jag kan ju åka hem efter om det är så. Kruxet är att det är ett tal. Ska jag hålla ett tal med den här rösten? Jo visst..

Alltid när jag blir förkyld så får jag sån hemsk hosta! Den riktigt river i halsen och kommer bara på någon timme! Jag började hosta lite smått vid lunch idag kanske och nu är den nästintill olidlig. Kan bara tänka mig hur den är inatt. Jag hade tvar (visst heter det så?) När jag var yngre. Om jag inte minns helt fel är det en rätt så svår lunginflamation. Efter det så tycker jag att jag fått "rivigare" hosta när jag är förkyld. Men jag ska väll vara glad över att det inte var kikhosta. Kollade i medicinskåpet idag och hittade halstabletter från apoteket. Bingo tänkte jag! Men sen kollade jag på datumet. Aldrig att jag stoppar dom i min mun. 10/07. Smaskens!

Nä, nu ska jag nog ta lite glögg och se om det hjälper mot min stackars hals.

Av Maria - 2 december 2008 08:53

Vaknade imorse med huvudvärk. I bakhuvet. Det var så det började förra gången när jag hade ont i huvudet sådär ofta,länge och mycket.

Har också ont i halsen och är dunderförkyld. Lite feber har jag också.

Inte vad jag har tid med nu heller!

Nu känns det som mycket klagande.

Ska försöka jobba lite iaf. Har lite skolarbeten hemma.

Och..dricka te!

Förövrigt har Beatrice och syster Beata namnsdag idag! Och inte kan jag pussa på dom nu heller :-(

Fy för förkylning!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards