Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 12 december 2008

Av Maria - 12 december 2008 18:55

Vad skönt det är att vara klar i tid! Annars brukar jag börja vid 8-tiden och behöva vara uppe halva natten. Men nu är redan allt klart!

Alla djuren är badade. Plus Beata som ska hem. Tassar är filade och smorda. Öron är tvättade. Tänka ta en sista check på de senare ikväll.

Kom på nu när jag packade väskan att jag får ju användning för Prinsessans fina,rosa,söta,tjejiga neciccär igen! Så många djur som vi kommer ha med oss imorgon har vi nog aldrig haft med tror jag! Mina 3 utställningsdjur och mammas 2. Två inlånade hanar ska tillbaka och Beata ska hem. 8 djur!

Min mage för ett himla väsen för sig nu! Perfekt att pappa kom hem med pizza precis ;-)

Sen blir det Idol-final!, Sen sänggång, studsa upp ur sängen imorgon av lycka. (av någon anledning är jag aldrig trött på mornarna när det är utställning, även om jag så behöver gå upp halv 5!), bilresan lär bli pratglad, som alltid!

Av Maria - 12 december 2008 15:21

Äntligen hemma från skolan!

Igår satt jag i timmar med de sista arbetena som skulle in idag. No..det är mitt värsta ämne. Jag höll på att somna! Är totalt värdelös på NO!

Idag ringde klockan 6 för att kunna vara på skolan till kvart i 7.

Det var lucia idag och jag hade blivit lottad till det.

Men levande ljus i håret så kände jag mig riktigt tjusig faktiskt. Gick två tåg. Men båda på skolan. Lika kul var det inte sen när allt var över och jag kollade på mitt hår. Var FULL av stearin i håret! Har suttit och pillat och dragit bort stearin hela dagen men ändå är det inte helt borta!

Är klar med alla arbeten nu, så nästa vecka kan jag bara andas och ta det lugnt. Någon dag ska vi till Östermalm och åka skridskor. Det är kul ;-)

Sen blir det lite julmarknad anordnad av oss nior och så.

Åh vad det känns skönt att kunna sitta här vid datorn och inte ha någon som helst panik över skolan! Nu är allt klart! Behöver inte tänka på några inlämningar förnst den 7 januari!

Nähäpp, om man ska bada lite marsvin kanske? Har tre stycken som ska badas,filas,smörjas och hela köret!

Vi ses imorgon alla utställare! ;-)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards