Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 18 december 2008

Av Maria - 18 december 2008 22:13

Jag sitter här och kollar på klockan. Den är över tio. Jag har inte ens tvättat bort sminket! Men det gör inget, för det är jullov imorgon!

Jag har SOVMORGON! Sovmornar är heliga för mig.

Ikväll ska jag vara uppe hur länge jag vill! Inte behöva bry mig om klockan. Imorgon ska jag sova halva dagen för att sedan resten av dagen sitta vid datorn med myskläder och ulltofflor och dricka te.

Jag behöver inte gå upp tidigt förnst nästa år!

Vilken lycka!

Skickar en tanke till er som inte slutat skolan/jobbet för året än!

Av Maria - 18 december 2008 17:42

Min Jul jul strålande jul tanke försvann när läraren sa att A skulle sluta. Ni minns Johanna? Hon svenskaläreren som hjälpte mig så mycket. Och jag vart helt förkrossad när hon slutade och var orolig över hur mitt svenskabetyg skulle se ut nu.

Men så började Alma och jag gillade henne från första sekund. Hon var även spanskalärare och hade fått mig att från att prata spanska som en kines pratar finska till en elev som tycker spanskan är kul och gick ut med ett VG. Sen idag när jag fick veta att hon skulle sluta skrek jag rätt ut i klassrummet just Öpp, pft, mäh, åh, men, NEJ! Fjollig som jag är då kunde jag inte hålla tårarna inne. Och gick sen till Alma och frågade hur fasen jag kommer klara spanskan nu!? När hon såg att jag var stört förtvivlad började hon själv gråta. Hur kommer det vara utan henn nu? Det är ju tackvare henne det ståg VG i papprena på svenska och spanska. Jävla skit säger jag bara..


Sen till något gott då.

Betygspappret slet jag upp utan någon som helst nervositet. Det hade övertagits av förtvivlan. Mitt terminsbetyg för höstterminen 2008 är jag mer än nöjd över!

3-G

12-VG

1-MVG


Just nu känns det som om jag klarar intagningen till Djurgymnasiet!

Eftersom jag just nu ligger exakt på intagningspoänget!

Dessutom ligger jag på gränsen till MVG i både engelska och SO.


Ikväll ska vi ner ett par tjejer till pizzan här i området och fira jullovet!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards