Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 19 december 2008

Av Maria - 19 december 2008 22:11

Jag kanske inte har sagt det men jag är kär i julen och julsånger!

Det är det bästa som finns!  Har hört mycket om Peter Jöbacks julskiva och mamma har letat den. Häromdagen kom hon hem med den och jag sitter och lyssnar på den nu. Trots att Peter inte är en stor favorit hos mig blir den ändå godkänd. Det är ju ändå julsånger!

Den här dagen har bara rusat förbi. Vaknade ju som sagt halv 2. Men vad är inte invigning av jullov om inte sova länge?

På kvällen har det kokats knäck. Imorgon är det julmarknad i en loge här ute och vi ska stå och sälja knäck som vi gjort de senaste 7 åren. :-p

Nu går jag runt med en hosta som inte är kul, snorar och har en himla jobbig huvudvärk. Men jag har tagit så mycket Ipren de senaste dagarna veckorna att jag inte vill ta mer. Jag ska ju ändå bara vara hemma nu..

Har gått runt med tanken över hur skoldagarna kommer vara utan A efter jul. Jag kommer lida igenom spanska lektionerna känns det som.

Pyttsan, skulle ha bundit fast na!

Men nu är det jullov och jag ska inte tänka på det!

Nä, lite te skulle sitta fint.

Av Maria - 19 december 2008 14:05

Jullovet startar bra! Vaknade för ca en halvtimme sen. Har nog aldrig sovit så länge fö.

Men riktigt skönt var det. Dock har jag åkt på någon förkylning igen och när jag vaknade var rösten helt borta. Men efter någon kopp te så har den börjat komma tillbaka ;-) Fördelen med att vara förkyld är att man har en ursäkt till att dricka mycket te.  Jag kom på en rätt smart grej härom dagen. Man får ju missfärgade tänder av te är det sagt. Men! Om jag tuggar Extra Professional White motverkar det missfärgning. Sen har vi den där nya tandkrämen som går på reklamen ni vet. White Now tror jag den heter, där när det klingar när hon öppnar munnen. En besvikelse är att det inte klingar! Både jag och mamma har försökt.. Men missfärgningar slipper jag iaf!


Just nu sitter jag och dricker en kopp Yellow Label med Eukalyptushonung. Himla bra när man är hostig! Och så sitter jag och läser pet class kompendiet jag fick hem i V-ås. Har tänkt att försöka göra provet på Kistamässan. Här går det undan!

De flesta grejer som står i häftet kan jag redan eftersom jag ställt i petklass i typ 5 år. OH JISSES! Det är en ganska rolig jämnförelse på kropp och sundhet.

Det ideala Pet Class-marsinet ska vara muskulöst och kan beskrivas ha form och massa som en stor bakad potatis.

Själv säger jag Skogaholms limpa..Någon annan som säger nått sånt ? ;-)


Jag läser på päls och hud, där står det att pälsen ska vara ren och tät. Får man då inte ställa en teddy/rex som är gles i pälsen? Utgå alltid från djurets förmodade ras står det. Och rexar/teddysar ska ju vara täta.

Kanske att de inte ska vara liksom glesa som "sellnic glesa"

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards