Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 25 december 2008

365 dagar tills nästa gång

Av Maria - 25 december 2008 12:11

Då var julen över. Inte riktigt än men självaste julafton.

Jag är iaf mycket nöjd med gårdagen! Massor av knäck och mat!

Eftersom jag fick en dator som tidig julklapp då min gamla sa adjöss och good bye helt plötsligt visste jag att jag inte skulle få så mycket på julafton. Men jag har nog fått en ny uppfattning om lite. Det var ju mycket mer än vad jag trodde. Jag hade tänkt mig typ 2-3 saker kanske. Men ohh nej!

  • Mjukiskläder (munktröja och mjukisbyxor)
  • Massor med badoljor för muskelavslappning och hela köret (perfekt till mig eftersom jag lätt stressar upp mig och får så ont i huvudet)
  • 3 st pieces trosor (skönaste trosorna enligt mig, går du förbi veromoda, KÖP DOM!)
  • En bok av Mari Jungstedt (blir slukas av boken, ska bara läsa läsa läsa!)
  • Presentkort på H&M 250 kronor
  • Sist men inte minst, chokladhjärtan. (Den årliga Merci-asken var slut)

Sen dom där 1500 som vart insatt på kontot! + att mormor och morfar gav en 500 lapp till alla 4 barnbarn.

Så nu är jag RIK! Nu kan jag fika på stan lite oftare utan dåligt samvete, köpa den där tröjan jag gått och kollat på länge! Sånt gillar jag! :)

Och apropå rik, igår när jag skulle fixa tågbiljetten till Gävle på söndag fanns det ingen biljett till återresa på den där 25 kronors kampanjen! Paniiik! Men eftersom jag nu är så rik tog jag en biljett på fullpris. Dock inte enda fram till Södertälje Syd, det fanns inte. Men till en station någon mil härifrån. Tack snälla pappa för att du hämtar mig där borta! :)

Sen ett till apropå. Som sagt har jag ju väldans ofta ont i huvudet. Och jag vet inte om det beror på stress men sen jag fick sådär fruktansvärt ont i huvudet tog jag det lugnare. Den försvann några dagar men som kom den tillbaka igen. Mamma sa de att det kan ha med ögonen att göra. Så vi ska kila iväg till en optiker och kolla min syn. Jag tycker ju att jag ser bra men det kan ju vara att jag anstränger ögonen för mycket på något vis. Men för mig skadar det inte, jag tycker faktiskt det är fint med glasögon, om man hittar ett par man verkligen trivs i! :)

Nu ska jag faktiskt gå och snusa på mina grisar, det var ett tag sen :(

 
 
Catti

Catti

25 december 2008 16:50

Använder du pengarna med förnuft så räcker de länge;) / mamma

http://nybackens.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards