Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Maria - 23 mars 2011 19:23

Sitter hemma hos marcus och vi har pluggat de senaste 2 timmarna, han engelska och jag körkort :-) Det belönade vi oss med att gå och köpa ett paket ballerina kladdkaka som vi ska doppa i mjölk till Grey´s Anatomi ikväll.


Imorgon ska jag gå till skolan, 10:50-16:30. Men med ganska ok lektioner. Blir det för mycket får jag väl helt enkelt bosätta mig hos lammen eller så! När jag kommer hem tänker jag inte göra ett dugg mer än att mysa med marsvinen och dricka te i min sköna säng med Kajsa. Idag har jag suttit och gjort en planering vad jag ska ha klart tills på fredag. I helgen tänker jag inte ha några måsten alls! Får se vilka djur som följer med på lördag, det blir iallafall Desideria i pet men crestarna i ras får jag se. Nu känns det skönt att det är utställning på lördag, måste bero på alla härliga marsvinsmänniskor!

Av Maria - 23 mars 2011 09:12

Igårkväll gav Kajsa oss ett gott skratt. Vi satt och åt vid köksbordet och utanför på altanen står en lövtunna som vi haft hö i. Lite gammalt höböss ligger kvar i botten. Vi ser en främmande katt gå längst med våran tomtgräns och plötsligt ser vi ett huvud sticka upp ur hötunnan. Kajsa hängde sig över kanten och sträckte på sig så mycket som möjlig tills tunnan började ge vika..


Återigen väntar jag på att solen ska komma fram till altanen, men innan dess  har jag tänkt att fota djuren. Har ju blandannat inte fotat de engelska djuren. Jag och mamma  håller på att fnula lite på ommöbleringar i burarna. Blandannat Elsa och Amelia som går med hane kan inte gå där så mycket längre till. Elsa börjar bli för gammal för att jag vill anse henne lämplig att få en kull och Amelia börjar bli för gammal för hennes första kull.


Det blir eventuellt två selfar tillsalu också.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards