Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Maria - 4 mars 2011 12:42

På lovet är alla dagar som fredagar men idag känns det verkligen att det är fredag! Sov ut länge på morgonen (första morgonen på lovet jag gjort det!), åt frukost i lugn och ro, matat och myst med marsvinen och ni sitter jag här och skummar igenom allas bloggar, mail och så. Och sitter och väntar på att marcus ska vakna så han kan pallra sig hit, men det kan ta sin tid!


Tills dess hade jag tänkt att göra listorna jag skriver i marsvinens vikter och liknande i. Hade sparat en sån fin mall som det bara var att ändra namnet i men det har försvunnit. Håller speciellt koll på dem som går i avel. Och Chindira och Cleo ska sättas med hane efter Brändåsen. De är redan 9,5 månader då! Tyckte de föddes nyss.. Det är tänkt att Cleo ska gå med den engelska hanen, då hon har minst öron av systrarna och han har störst öron av alla våra hanar. Och eftersom hon är vit är det inte så mycket färg att ta hänsyn till. Chindira ska få gå med Zambezi.

Junipher går för tillfället med Zambezi och har gjort det i 2 veckor. Han är mer intresserad av henne än var Prinsen var så jag hoppas att han gjort sitt, men han har satt sina spår!


Elsa och Amelia som gått med hane i evigheter har fått bytt till engelska hanen nu när Zambezi flyttade till Junipher. Engelska hanen har aldrig gått med hona tidigare men han verkar veta vad han ska göra! Det kurras förfullt. Men Elsa börjar få några år på nacken så om hon inte visas vara dräktig ganska snart så får hon gå ur aveln och bara bli mystant :-)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards