Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Maria - 12 mars 2011 20:00

Den här bilden blir jag alldeles varm när jag ser. Mimmi, världens sötaste människa

  

Av Maria - 12 mars 2011 18:44

Här är min nya kompis, hon heter Jetta och är en Goffinkakadua!

     

foto: Hillevi Henriksdotter , djurhusbloggen


Jag har lite respekt för tamfåglar och under praktiken på skolan var Jetta i trotsåldern (dra i öron, bita i fingrar osv..) Jag blev rädd och det tyckte hon var kul! Så jag blev liksom som hennes offer kan man säga..


Idag på helgjobbet fick jag såklart fågelrummet som arbetsuppgift. Gick in till Jetta med lite solrosfrön i en plastmugg och la nere på golvet medans jag skölde av det. De tyckte hon var riktigt roligt och hade det lite knepigt att få ur fröna ur muggen! Dessutom duschade hon i vattenstrålen, lyffte ena vingen som på bilden ovan, och sedan andra vingen, och rumpan! Så hon och jag blev riktiga bundisar under dagen!


En ny dag imorgon!


Nu har jag precis ätit och sängen lockar..men kanske lite väl tidigt?

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards