Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Maria - 5 februari 2011 17:33

I den tredje H&M affären hade de strl 34. Jag var rädd att de skulle vara för korta men de var helt perfekta. De var inte nödvändiga, jag vet. Men med mitt nyårslöfte menade jag inte att jag inte skulle spendera en enda krona framtills min födelsedag. Utan att stå emot det där, en fika här, ett linne där. Även om man tycker att ett linne för kanske 60 kronor är billigt så blir det inte det efter 5 gånger. Men jag kan inte heller förbjuda mig helt att shoppa. Det är en slags avkoppling, gå och stosa, prova, handla. Så byxorna köpte jag me gott samvete. Men höll mig däremot från att köpa en matchande tröja till, fast jag har det hemma i garderoben.


Hittade också de presenter vi skulle. Till Marcus bror hittade vi en film, han älskar filmer! Och till syrran hittade jag en helt fantastisk present, vågar dock inte skriva vad det är! Har spanat in en till sak som hon ska få, tänkte fixa det i veckan :-)


Godis köpte vi också, det tänker vi äta nu!

Av Maria - 5 februari 2011 10:53

Om ett tag ska jag in till stockholm och handla en del nödvändiga och inte (skäms..) nödvändiga grejor. Det onödiga är byxorna, de gröna. Men jag kan helt enkelt inte slita mig! Ska köpa handdukarna jag pratade om till försäljningen på utställningarna och en deo! Får med mig marcus upp så vi lär gå och kolla lite i "hans" affärer också. Dvs spelaffärerna..

Vi ska försöka hitta en present åt hans lillebror som fyller 14 på måndag också. Svårt! Kanske ska kolla om jag hittar något åt Sara också som fyller 17 den 18e.


Ikväll blir det bara slappa. Jag och marcus ska köpa glass och chips. Laktosfri glass är nog den godaste glassen som finns, för er som inte smakat den, gör det!


Nu ska jag ta en snabbgos med mina nya djur och sen är det dax att gå!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards