Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Maria - 1 februari 2011 18:50

Idag har vi inte tagit emot något mindre än djur från England! Jens hade lovat oss en fin creamhane men med sig hade han också en fin creamhona. Jag tackar inte nej utan tackar och tar emot. De är runt halvåret så honan får vänta lite med att sättas med hane :-) De är fina (!) i färgen och har bra öron, det som vi behöver ha in. Tänkte dra upp hur de kommande avelsparen ska se ut framöver. Försök att häng med ;-)


Junipher som går med Prinsen nu och inte blir dräktig (hon försöker på alla sett och vis med Prinsen bryr sig inte) ska få göra ett uppehåll med honom och sedan sättas med Zambezi.


Amelia och Elsa (mor och dotter) går med Zambezi och blir inte heller dräktiga. De ska få sättas med den nya hanen. I och med att Amelia är dotter till Elsa gör det inget att de sätts med samma hane då deras ungar ändå inte kan sättas ihop.


Sen har vi då Chindira och Cleopatra som är 8 månader och snart ska sättas med hane. Troligtvis sätts en av de med Zambezi och en med nya hanen.


De nya djuren har ännu inget namn, så ni får jättegärna komma med förslag. Det är ju roligt om de heter något lite engelskt tänkte jag :-)


Nu ska jag gräva ner mig i plugg!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards