Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg under september 2010

Av Maria - 9 september 2010 19:21

I övermorgon är det självaste NM, gissa om jag är nervös!?

Såklart började Cleopatra och Chindira slåss igår så fort som attan sprang jag ut efter en extra bur och satt Chindira i. Tänker inte riskera några hack i öron nu!


Ikväll ska Cleo, Chindira, Betty och Beata badas och få klor, tassar och öron fixade. Ska även trimma det sista på Cleo och Chindira. Tänkte packa väskan och allt idag också så jag bara kan komma hem imorgon, duscha lite snabbt och åka iväg sen. Slutar 1 och förhoppningsvis är det inga förseningar och jag är hemma till 3 eller halv 4. Pappa kommer hem vid halv 5 och då kopplas husisen på sen drar vi. Syrran frågade häromdagen: "Måste jag följa med till dit ni ska???" Hon tycker att allt med vad utställningar har att göra är pest och pina :-p Se så olika man kan vara!


Nu blir det först lite mindre nyttig mat från pizzan, det kan vara gott ibland det med :-)

Av Maria - 8 september 2010 10:42

Smart som jag är ställde jag klockan för  tidigt i morse och hade inget att göra så jag hann med en tidigare buss. Så nu sitter jag i skolan och börjar om en halvtimme ungefär.


Ikväll har jag massor att göra, har skrivit en lista som jag måste bocka av ifrån :-p Ska ladda transporter och packa väskan blandannat för imorgon slutar jag så himla sent. Har tänkt att bara djuren på fredag för jag slutar vid ett och jag ska åka med pappa till eskilstuna som ska köra dit husvagnen åt oss :-) Och då har jag 2 timmar på mig hemma att bada djur, det borde jag hinna..hoppas jag :-p Vill att de ska vara så nybadade som möjligt ju!


Igår när jag vaknade låg Kajsa brevid mig och sov. När jag kom tillbaka in i rummet hade hon gått men lämnat en hel hög med gräs och kvistar efter sig. Det är nackdelen med långhårig katt på landet :-p Men iallafall så tog jag bort allt jag såg men kände inatt att jag inte hade fått bort allt. Hur jag än vred och vände låg jag på gräs eller kvistar, mysigt.

Av Maria - 7 september 2010 20:36

Eftersom man kallar onsdag lill-lördag borde man kunna kalla tisdag lill-fredag. Det tycker iallafalla jag. För då kan jag ha gott samvete över att jag köpte godis på pressbyrån idag.


Det tog mig ett litet tag att komma till skolan idag, som vanligt var det fel på tågen och infon lika med uuusel så efter att ha väntat över en halvtimme och inte få vetat något får man veta att tågen inte går. Utan jag får ta buss en bit. Men jag har alltid vinterns tågtrafik i huvudet, och då kan i princip vad som helst hända för att kännas som en bagatell.


Annars har kvällen faktiskt varit bra. Har fått mycket gjort och klockan är inte mycket och det finns tid för mer. En uppgift vi fick på skansen är i princip klar, ska bara diskutera lite med en klasskompis som var i samma grupp som mig. Har även gjort klart allt för aktiviteterna på lördag, slagit in svarslådor, klippt röstkort och allt vad det är. Så se nu till att var med och tävla!


Trimma har jag gjort också, tycker att Chindira bara blir finare och finare för varje gång jag ser henne. Säger det igen, ska bli så galet roligt att visa henne!


Nu ska jag sätta mig och kolla lite på idol, sen duscha. Imorgon har jag sovmorgon till 11, sköönt!

Av Maria - 6 september 2010 18:14

Det är svårt att komma på rubrik för inlägget tycker jag.


Nu har jag precis tjockat i mig två hemmagjorda hamburgare! Mumma! :-D

Ska snart sätta igång att plugga lite granna, men med hjälp av te och nötter som jag hittade i skåpet ska det gå gallant.


Fick se mitt schema idag och just den här veckan börjar jag 11 alla dagar utom fredag. Hur grymt är inte det? Men å andra sidan slutar jag 16:40 på torsdag. Men jag ska inte klaga :-)

Dagen idag var kort, hade bara två lektioner och det visade sig att de skrivit in en lektion för mycket för oss på måndagar. Sköönt!


Ikväll ska jag fixa det sista på aktiviteterna till NM, förhoppningsvis. Om pappa har fixat allt de han blivit tillsagd att fixa ;-) Jag hoppas att ALLA har filurat ut en maskeradklädsel. Det är faktiskt en klass för 13 år och äldre. Och med äldre menar jag över 15 ;-)

Av Maria - 6 september 2010 09:54

Måndag idag då! Men jag startar det som en helg, är det intehärligt! ;-)

Jag börjar inte förän 12:50 och ska ta 11 bussen. Så jag har varit uppe i en timme nu ungefär och lullat runt lite här, marsvinen har fått mat. Jag har gjort mig iordning i lugn och ro och spotify står på hög volym! Det är så man startar en bra dag! :-D


Som sagt börjar jag 12:50 men är rädd att lektionen som är inställd är flyttad till eftermiddagen. Då får jag gå betydligt längre än vad jag vil :-p haha men det återstår att se.


Nu har jag en hel timme kvar på mig att göra ingenting, ska nog äta en ordentlig frukost för en gång skull!

Eller trimma lite djur???

Av Maria - 5 september 2010 20:29

Marcus är sjuk, så han kan jag inte träffa och har plågats hela helgen plus veckan. Men nu säger mamma att hon börjar känna sig mosig. Tror nog att jag stänger in mig i karantän så jag inte får baciller på mig. Jag är inte bacillrädd men jag kan verkligen inte bli sjuk till veckan. Alla nya kurser drar ju igång efter som jag varit på skansen sen jag började. Sen är det ju NM till helgen och jag som är huvudansvarig för alla aktiviteter kan ju inte vara sjuk!

Så nu har jag införskaffat mig C-vitamin brus och druckit någon hemsk grej som ska förhindra förkylning. Ska nog skicka över lite till marcus också så han blir frisk för jag blir tokig snart.


Nu vet ni det, kände bara för att skriva :-p

Av Maria - 5 september 2010 17:17

Nu har precis ett telefonmöte gått av stapeln med styrelsen. En sista check inför NM sådär och även lite preliminär planering :-)

 

Annars idag har jag varit på stan med syrran. Kom hem med två halsdukar/sjalar som jag länge suktat efter, strumpor och en ansiktsmask. Köpte också ett busskort så jag kan åka på kvällar och helger :-)

 

Jag måste bara visa min tröja jag köpte förra veckan med leopardmönster, älskar den!

        

är den inte snygg!? :-D                                sen mitt nagellack som jag är störtkär i

 

Medans jag ändå är igång med bilder kan jag visa en bild på Chindira vi tog igår. Förresten kom jag på nu att jag har nog sagt Chimaria hela veckan, men creamen heter ju Chindira. Så går det när man har två djur med lika namn..:-p

Tycker hon är ljuvligt söt! Ska bli så roligt att få visa henne. Det är faktiskt den första egenuppfödda jag visar i ras. Om man inte räknar med Betty som visades en gång. Hon med ljus magen. Men det hon är den första "fina" om man säger så :-) 

Av Maria - 4 september 2010 22:14

Har precis storstädat rummet, dammsugit varenda vrå och torkat allt som går att torka, vet inte om jag skrev det igår men garderoben har fått sig en omgång den med. När jag ändå var i farten tänkte jag göra om lite här, gör ju om lite titt som tätt. Tycker bilden på Cleo jag har på bannern är så underbar! Kanske blev lite trist med allt svart men det får vara såhär tills jag kommer på något bättre :-)


Fundrar på att snart gå och besöka sängen. Imorgon är en dag med syster planerad, shopping på stan och ett busskort ska inhandlas så jag kan åka på kvällar och helger också. Så irriterande nu när man måste åka senast 7 på kvällen. Lagom när allt börjat typ ju :-p

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards