Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Maria - 21 september 2010 19:22

Jag har gjort något som ska gå till min historia. Jag har spontanklippt mig. Eller spontan och spontan..Imorse stog jag hur länge som helst och försökte få till något som såg någolunda ut. Men det gick inte alls så jag ringde frisören och frågade om de hade en tid ikväll. Och de hade de. Så efter skolan var jag in och klippte mig. Det var välbehövligt, för jag var där i januari sist. Lite kortare känns det såklart men det är fortfarande långt :-)


Imorgon är en lång dag. Börjar halv 10 och ska vara i djurhuset hela dagen och fixa inför expot på lördag. Sedan har vi matte. Dock får jag ju inte bära och anstränga mig så jag gissar att jag får hålla mig till pysselhörnan :-p


Sitter och väntar på att min dator ska bli klar, vi gör en back-up på den och det tar ååår! Nu är den på 98% så förhoppningsvis kan jag använda den idag :-)

Av Maria - 21 september 2010 09:12

  

Det var det här jag försökte förklara igår.

Jag har gått och spanat på den länge och provat den 100 gånger. Men igår hände det, jag blev 249 kronor fattigare, men jag ångrar mig inte :-)


Jag har ett par minuter över nu innan jag ska gå till bussen. Den här dagen känns så ovärd. För jag tror inte att jag har första lektionen och jag får inte vara med på idrotten och då har jag bara samhälle där vi ska lämna in ett papper typ.


Imorse gjorde jag mig en dunderfrukost. Smöret var slut så jag gjorde en falurågrut fullkorn med ost, gurka och paprika. Till det åt jag vaniljyoghurt med musli och hallon som jag tagit ur frysen igårkväll. Mumma! :-D


Idag fyller min älskade mormor år så eventuellt åker vi till henne ikväll och fikar, annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra idag. Äta bara tror jag.


Nu måste jag kila! Hejsvejs!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards