Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Maria - 1 september 2010 20:37

Tar en liten paus i pluggandet.


Studien igår gick bra, kom hem vid 10 och satt och pluggade allt för länge. Men det känns skönt att jag gjorde så mycket igår för annars hade jag fått sitta hela natten idag istället. Kom i säng vid halv 12 när jag är van att lägga mig rätt tidigt faktiskt. Så imorse var jag lagom pigg och ännu värre är det nu. Har dessutom haft en sån där irriterande huvudvärk som vägrar ge med sig. Trots att jag äter mina piller för muskelinflamationen som är lika smärtstillande som inflamationshämmande ger den sig inte. Men det är bara att bita ihop, för plugga måste jag.

Imorgon är det redovisningar på de studier vi gjort. Har skrivit klart vad jag ska säga och känner mig lugn på den fronten. MEN, sen är det lite mer..två uppsatser ska in på fredag också plus ett prov. Grejen är att jag har inte heller kunnat börja tidigare för idag hade vi sista genomgången, på den viktigaste biten. Men med en rejäl pluggkväll imorgon så ska jag nog ro det här i land. Slutar som tur är vid lunch imorgon när redovisningarna är gjorda.


Nu ska jag nog ladda på med en andra kopp te för idag, oj, tredje blir det ju. Drack en imorse också. Nu får jag snart ge mig!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards