Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Maria - 19 september 2010 20:53

Idag satt jag och bläddrade i expressen i hopp om att läsa om lite intressanta saker som hänt i världen. Men på varenda jäkla sida står det mer eller mindre om politik! Han sa så, hon sa dit, de gjorde datt, de är i bråk med de och lalala. Jag är glad att jag bara är 17 år och inte behöver rösta på ett år.  När den dagen kommer får jag väl sota för mitt icke politiska intresse och råläsa om alla partier. Men den dagen, den sorgen ;-)


Annars idag då har jag rört mig utanför husets dörrar! Vi var faktiskt till Elgiganten och köpte en ny dator till mig. Min var ju på lagning och funkade i någon dag, nu funkar den inte alls. Så med oss hem fick vi en Packard Bell laptop, på ett erbjudande som gick ut imorgon faktiskt! Det är ju bara 1000 inställningar hit och dit som ska göras så jag kan inte sitta vid den ännu.


Imorgon är det en kort dag i skolan så jag ska prova gå och se om jag orkar, dt borde jag göra i och med att jag orkade åka till Elgiganten idag och har gjort maten. Men jag får ta med mig mitt mini-apotek utifall att. I bästa fall ska jag ta stan påväg hem och stilla mitt shoppingbegär litegranna ;-)

Av Maria - 19 september 2010 12:04

Det var vad mamma sa idag när jag kom upp och jag sa att jag känner mig lite bättre. Fick faktiskt i mig lite yoghurt och en macka till frukost. Jag får tugga det till puré och då går det rätt bra att svälja faktiskt.


Igår knackade det på dörren och då stog sötaste Åsa där ute med en Merci chokladask och te. Hon vet vad som behövs i krissituationer! En halv chokladbit fick jag faktiskt i mig men de går inte att dricka ännu.


Imorse satt det två bebisar inne hos Hollyhei. En white/golden/black och en white/golden/choklad. Den ena har ett veck men är superfin. Båda har jättekrus i pälsen. En dödfödd var det tyvärr också. Såklart den som var superrutig.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards