Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Maria - 10 oktober 2010 15:46

Alltså imorgon har jag min första körlektion på körskolan. Och jag är så nervös att jag håller på att krypa ur skinnet! Såg nyss att det blivit en miss, körskoleläraren bokade in mig en timme tidigare av vad vi sa. Måste ringa dit imorgon och fråga om det går att skjuta fram det en timme, annars får jag försöka flörta lite snällt med läraren :-)


Ikväll vill jag ut och köra mycket, så jag inte är ringrostig imorgon. För när jag inte kör på några dagar går det lite halvknackligt när jag väl ska köra. Snälla alla, ni kan väl tänka på mig 14,35 imorgon!

Av Maria - 10 oktober 2010 15:46

Alltså imorgon har jag min första körlektion på körskolan. Och jag är så nervös att jag håller på att krypa ur skinnet! Såg nyss att det blivit en miss, körskoleläraren bokade in mig en timme tidigare av vad vi sa. Måste ringa dit imorgon och fråga om det går att skjuta fram det en timme, annars får jag försöka flörta lite snällt med läraren :-)


Ikväll vill jag ut och köra mycket, så jag inte är ringrostig imorgon. För när jag inte kör på några dagar går det lite halvknackligt när jag väl ska köra. Snälla alla, ni kan väl tänka på mig 14,35 imorgon!

Av Maria - 10 oktober 2010 12:50

Idag är en riktig söndag-söndag. Jag hittade ett jul-te som jag just gjort. Vet att det är tidigt men jag längtar faktiskt till julen!


Trimmade en hel del på marsvinen igår. De är i princip klara nu :-) Man börjar bli lite utställningssugen nu igen efter NM. Efter en sån lång helt brukar iallafall jag vara ganska trött och inte känna längtan till utställning. Men nu gör jag det!  Ska bli roligt att få visa så pass många egenuppfödda! :-D


Idag har Elsa gått 8 veckor med Zambezi och Amelia 3 veckor. Tror dock att Elsa måste gå några månader till för hon är otroligt trög på att bli dräktig. Sen gömmer hon ungarna så bra så man känner en vecka innan ungefär att hon är dräktig. Det är bara att vänta och se.


Anmälningarna till Kallhäll har börjat trilla in en efter en nu. Det är 9 dagar kvar, glöm inte sista anmälningsdagen! 19 oktober. Men jag antar att det är många som vill vänta till efter Valboutställningen och se hur det går där innan man anmäler till nästa.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards