Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Maria - 8 oktober 2010 19:12

De senaste dagarna har jag bott i matteboken. Här pluggat matte på tåget till skolan, från skolan och hemma. Men nu tror jag att jag förstår allt. Har tillochmed insett något jag aldrig trodde jag skulle inse. Min mattelärare är bra. Nu när vi som sagt är halvklass har vi fått bestämma lite hur vi vill ha lektionerna och jag upplever det som hela klassen har haft samma uppfattning om honom. Nu har lektionerna varit helt otroligt bra. Vi har fått all den hjälp vi vill ha. Och jag har gått till han på rasterna och frågat när jag kört fast någonstans.

I torsdags tänkte jag tillochmed vara så duktig och gå på extramatte. Men tack vare förseningarna kom jag 1,5 timmar försent, när lektionen var slut. 


Nog pratat om skolan!

I helgen har jag inga som helst planer, så himla skönt! Nu sitter jag hos marcus och har precis ätit god mat. Ikväll ska vi titta på idol och vara ta det lugnt. Imorgon ska jag trimma det sista på djuren och fixa med dem lite :-)


Sen måste jag berätta om en traumatisk upplevelse. Jag gick ut från skolan och kände att jag var kissnödig men trodde att jag skulle klara mig hela vägen hem. När jag var ungefär halvvägs hemma var det inte roligt. Det gjorde ont av kissnödighet. När jag var två stationer från Södertälje var det olidligt. Jag trodde på seriöst att jag skulle kissa på mig. När jag tillslut hittat något slags lusn var det dax att gå av. Hur sjutton skulle jag kunna resa på mig? Och vart var närmsta toalett? Kom på att det ligger ett sunkigt äckligt café precis vid stationen. Kunde inte ens gå rakt utan småsprang med krökt rygg och fick äntligen gå på toa. Usch det var inte kul.


Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards