Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Maria - 4 oktober 2010 18:57

Sitter här och mailar runt till de praktikplatser jag bestämt mig för. En av klinikerna måste jag dock gå till då jag inte hittar någon mailadress (?). Men som tur är är den i Södertälje :-)


Efter skolan idag var jag till körskolan som jag sa att jag skulle. Nästa måndag har jag körtid. Är faktiskt nervös!

Imorgon är jag ledig och har tänkt att ta en pluggdag. Trimma ska jag också göra. Har gjort en del idag men det är en del kvar också. De tröttnar så himla fort när de är unga. Ikväll blir det kanelbullar eftersom det är självaste kanelbullens dag idag ju!

Av Maria - 4 oktober 2010 10:19

Det var ett bra tag sen jag skrev nu. Har helt enkelt inte haft någon lust. Hela jag har vandrat runt som ett paket med gråten i halsen och bett om att bli struts och få stoppa huvudet i sanden och hoppas på att när jag drar upp det igen är allt löst och bra. Jag har saknat min morfar något enormt och en hel del saker har hänt som gjort det ännu värre. Har helt enkelt inte varit på humör.


Men nu börjar det vända. Skolan har jag tagit tag i som jag lovat. Jag ligger i fas i matten och åkte faktiskt tidigare till skolan idag för att få hjälp av min mattelärare.

Min mattelärare och jag har inte direkt gått så bra ihop om man säger så. Men när vi båda anstränger oss är han faktiskt riktigt bra. Grejen är att han har läst mer matte än vad som är mänskligt och tycker det är löjligt när vi klurar på vg-nivå i matte b. Det får mig att känna mig dumförklarad och hånad. Men nu är vi halvklass då andra halvan av klassen har praktik här på skolan en månad. Så vi är runt 10 elever på alla lektioner. Vilket gör att man får mer hjälp. Och vår mattelärare speciellt, har inte varit lika mycket uppe i varv som annars och vi har kunnat säga till hur vi vill ha lektionerna och inte bara köra på i 180 när vi inte ens förstått grunden.


Idag är en kort dag och måndag. Från och med idag ska jag ta tag i allt på riktigt. Jag ska till körskolan efter skolan för att boka en körlektion (om exakt två veckor är det vara ett halvår kvar till jag fyller 18!), jag ska bli nyttig då jag klämt i min jag vet inte hur mycket onyttigt de senaste veckorna. Tröstätit? Jag ska plugga häcken av mig för att kunna ägna mycket tid åt min älskade fyrbentingar i veckan. Jag ska ta tag i och börja trimma Desideria inför Valbo och också hålla efter Chindira och Cleopatra.


Juste en grej till! I början på 2007 tog jag bort två leverfläckar på ryggen. Efter det har jag haft enormt fula ärr som jag dag ut och dag in på sommaren måste täcka med uv-säkra plåster. För några veckor sen gjorde vi det vi länge pratat om, kontaktade försäkringsbolaget. Jag tänkte mig väl ett par hundra. Vad tror ni inte dimper ner i brevlådan om inte ett besked på en ersättning på 8000 kronor?? Som det extremt snälla syster jag är ska jag dela hälften med min lillasyster som en start på hennes körkort som hon ska börja med så småningom. De resterande 4000 som blir kvar åt mig går direkt in på körkortskontot. :-D

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards