Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 30 april 2008

Av Maria - 30 april 2008 23:32

Den bästa dagen på länge tror jag. Dagen började med att jag inte var trött när klockan ringde (!) utan jag gick upp direkt för en gång skull.

I skolan var det inga vanliga lektioner på hela dagen. På f m var det utedag men lite tävlingar och sånt. Sen var det lunch, och efter luncghen var det fika och en grej som vi kallar "periodens elev". Då röstar alla i klassen på den person de tycker har skött sig extra bra eller något sånt den senaste perioden. Och jag vart Periodens elev i min klass! Jätte roligt att bli utröstad som en trevlig och engagerad person av klasskompisarna.

På hela resan hem satt jag och drömde om hur kul det skulle bli när jag satt mig på moppen och körde iväg. När jag klev av bussen sprang jag hem, slängde av mig väskan, dog med mig kortet, hjälm och nycklar och gick ut i garaget där moppen står. Tog ut den och ställde den på vägen. Startade och körde iväg, ut på stora vägen! körde en bit sen svängde jag ut på en ännu större väg. 50,70 och 30 vägar är det till Åsa som jag åkte till. Men eftersom jag bara får köra i 25 än så länge (för att vänja motorn) så går det inte så fort.

Jag blev lite stressad idag när jag körde. Jag hade en sån där stor åkergrejs efter mig. Lika stor som en plog var den. Höll ju på och blåsa bort när det körde förbi mig. Sen när den hade åkt förbi och jag precis hade fått tillbaka balansen som en lång buss! Men det gick bra! Det gick jätte bra att svänga i korsningar och sånt även om det var många bilar.

Gud vad härligt och roligt det var att köra moppe :D Längtar tills imorgon då jag kan åka till affären och handla eller åka till Åsa!

Nu ska jag kolla lite på internet sen cska jag sova och drömma om moppen!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards