Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 9 april 2008

Av Maria - 9 april 2008 19:31

Hallå!! Våren!? Vaknade imorse och såg ca. 5 centimeter snö på backen!

Det är inte sant tänkte jag..Men det var det. När vi slutade skolan var den puttsväck! Nu regnar det bara. Typiskt aprilväder:/ Skoldagen idag var helt okej. Är klar med projektet som ska redovisas imorgon. Skönt.

Fick också reda på betyget i hemkunskap idag..det kan inte blir bättre..MVG!! Hoppar av glädje!

Skolarbetet gick jättebra på förmiddagen men eftermiddagen var väldigt seg. Började få huvudvärk och då är det inte kul att jobba.

Efter skolan åkte jag och Åsa hem hit.

Sen fick vi springa till bussen i regnet..Och snäll som jag är följde jag med henne i regnet dit.

Kollade åldersgränsen för gym på friskis och svettis idag..16 år..nu har jag två saker att vänta med tills jag är sexton, petdomare och gym.. den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.

Även om det känns så..

Och Jennifer, tack för listan ;)

Av Maria - 9 april 2008 17:36

Tio första:

Första bästa kompis: Underbara Åsa

Första bil: Ingen. Moppe:D

Första kärlek: Har inte upplevt det ännu :(

Första husdjur: Hunden Magnum fanns i familjen när jag föddes.

Första semester: Åland, vid kanske 4 års ålder

Första jobb: Inget. fortfarande bara skola.

Första köpta skiva: Minns ej.

Första riktiga kärlek: Inte hittad.

Första piercing: Ingen piersing, bara hål i öronen.

Första konsert: Rix Fm festival!



Nio senaste:

Senaste alkoholdrycken: håller mig till alkoholfritt

Senaste bilfärd: I söndags.

Senaste filmen du såg: The perfekt man

Senaste ringda telefonsamtal: Måste vara till Åsa

Senaste bubbelbadet: På sportlovet i Idre!

Senaste spelade cd: Absolut music 47..men det var lääänge sen

Senaste kyss: Ingen..

Senaste gången du grät: Det måste ha varti början av året någon gång.

Senaste måltiden: Kycklinggryta med ris i skolan.



Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar: Nope

Blivit arresterad? Nej!

Blivit kär vid första ögonkastet? Nej.

Fått ditt hjärta krossat:? Ja..

Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej. menar det om jag säger det.

Haft ett one night stand? Nej.

Busringt till nån? Hihi ja..lekt pizzagubbe :p



Sju saker du har på dig:

1. Pärlemor örhången

2. Vitt linne

3. Brun v-ringad tröja

4. Bäbisrosa trosor

5. Nya vita strumpor

6. Vit och lite röd bh

7. Sminket.



Sex saker du gjort idag:

1. Funderat på om det är mänskligt att gå upp så tidigt.

2. Åkt mycket buss..

3. Fnissat så in i norden!

4. Lyssnat på Åsas ljuvliga fågelsång.

5. Varit i skolan

6. Ätit macka.



Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):

1. Moppen

2. Min nya tröja :)

3. Mobilen

4. Min lilla Åsa

5. Plåster, gör illa mig hela tiden :/



Fyra personer i ditt liv:

1. Åsa!

2. Mamma

3. Pappa

4. Syster Sara



Tre val:

Svart eller vit? Vit

Sommar eller vinter? Sommar!!

Choklad eller chips? Chocolate!



Två saker att göra innan du dör:

1. Bli djursjukvårdare

2. Starta egen marsvinsuppfödning



En sak du ångrar:

1. Ehh..vet inte riktigt..kanske sagt lite för mycket ibland:/

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards