Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 4 april 2008

Av Maria - 4 april 2008 20:44

Det är så himla skönt nu när det är fredag.

Lägger undan skolväskan, behöver inte tänka på någonting, utan man kan bara gå runt och mysa liksom. Så skönt!

Satt just och gosade med Prinsessan ett tag. Hon hade så mycket att prata om! Jag förstog inte ett pip om vad hon sa. Men hon pratade så öronen lyffte! När hon inte tokskrek var det småpip på gång. Pratglad liten tös.

Ska försöka komma ihåg att ta lite vårbilder på henne och Cindra. Bilder med lite vitsippor kanske :)

Bilder kommer nog på hemsidan.

Nu ska jag ta och göra mig en kopp te, kolla om vi har lite vaniljglass i frysen och tina lite jordgubbar till det. Mumma!

Sen ska jag kolla i tv-tablån om det är något roligt på tv ikväll. Fredagskvällarna brukar ju vara fullspäckade med tv program.

Av Maria - 4 april 2008 17:04

Nu kom jag precis hem från moppe utbildningen.

Det gick väldigt bra på första teorin tycker jag. Lärde mig mycket. :)

Imorgon är det en till teorikurs. Nästa fredag, om en vecka, ska jag köra upp. Fredagen efter det gör jag förhoppningsvis slutprovet och blir då slutexaminerad. Dvs om jag får ledig en timme från skolan som jag fick idag.

Vi fick med oss lite läxa hem som ska göras till imorgon. Ska sätta mig med den lite senare ikväll. Det var om vägmärken och dess betydelser. Men jag tror att jag är ganska hajj på det där med vägmärken :D


Jag sitter och funderar på hur jag ska göra med Cindra. Hon verkar tycka det är kanska skojj att åka med på utställningar så det är ju inte det som tar emot. Kanske anmäler henne och försöker få upp hennes hull men så får vi se hur det blir.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards