Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 5 april 2008

Av Maria - 5 april 2008 21:46

Då är jag äntligen klar med teorikurserna för förarbeviset för moppen. Nu är det bara uppkörning och slutprov kvar. Hoppas att jag klarar slutprovet. Håller tummarna.

Kom hem vid halv 5. Åt lite mat. Hade bara ätit lite fil på morgonen, så jag var ganska hungrig. Hade tänkt att äta en såndär färdiglagad lasange som jag såg i frysen igår. När jag kom hem hade Sara redan ätit upp den:/

Hade inget hemma så de blev lite fil och flingor och mackor:)

Sen kom pappa hem. Jag har skrivit en handligslista på vad vi behövde så vi åkte till Ica Maxi och handlade. När jag kom hem från moppekursen tog jag ut en fläskfilé ur frysen som jag hade tänkt att vi skulle äta ikväll.

När vi var klar med handlingen var klockan lite över sex. Vi skulle inte hinna laga maten och äta klart innan kvart över sju. Pappa skulle hämta Sara och hennes kompis på bion några mil här ifrån kl. 8 så det vart lite bråttom.

Det vart pizza istället från pizzan. Man blir så sliskigt mätt på sån pizza. Uhä. Nyss åt jag en munk som mamma hade köpt idag:) Mumsigt, men himlans onyttigt. Inte nog med det..nu sitter jag och äter glass.

Iof  jordgubbar och björnbär med lite glass. Som en liten topping på det har jag strött över kokosflingor. Otroligt gott! Också onyttigt..Men ibland får man faktiskt unna sig lite gotta! Nu ska jag hoppa in i duschen för att jag tror att kusinerna ska komma hit imorgon :) Jippijou!

Av Maria - 5 april 2008 11:04

Man kan tro att det är sommar ute idag *wihoo*

Sååå skönt ute! Solen skiner, klarblått på himlen och runt 10 grader.

Jag tog på mig tunika idag bara för att det var så varmt!

Nu ska jag gå till bussen om 45 minuter. Moppekurs idag med.

Men först ska jag hinna fota djuren. Ska gå ut och leta efter lite blommor i trädgården och ta med på fotot.

Jag kanske tar med Cindra och ställer henne i klippt Lh ist. Hon ser mkt tjockare ut i pälsen nu när hon är klippt. Hmm..men det är ju ändå ett tag kvar tills anmälningsdatumet går ut så jag har ju tid att tänka iaf.

Nu ska det fotas!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards