Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 11 april 2008

Av Maria - 11 april 2008 20:27

Idag har det varit en underbar fredag!

Dagen började med att jag inte var specielli trött när jag vaknade, toppen!

Sen åkte vi till skolan och skoldagen var bra:) För ca. 2 månader sen skulle vi skriva en insändare om en film vi såg. Fick tillbaka den idag med en kommentar. Var och frågade svenskaläraren om den var urusel eller om den var bra. Hon sa att den var bra men hon visste att jag kunde göra bättre. Jag fick en extrachans. Satt mig ner och skrev en insändare om hjälmtvång på cykel. Lämnade sedan in den till Johanna som tyckte den var jättebra :)

Kul! Sen hade vi spanska, lika roligt som vanligt! Vi har en spanskalärare som är sååå bra!

Slutade innan vid lunch idag igen för att jag skulle köra upp. Åkte till trafikskolan och sedan blev jag och tre till som skulle köra upp samtidigt som mig skjutsade till platsen där vi skulle köra. När vi väl var framme gick vi igenom en säkerhets kontroll på moppen. Sen skulle vi köra slalom och träna på lite skarpa svängar osv. När det var avklarat skulle vi krypköra i slalombanan, det var svårt om något! Det kändes som man skulle tippa hela tiden. Men jag och moppen höll oss uppe :D

Sen skulle vi först köra i 20 km/h och bromsa på ex antal meter, sedan 35, likadant och sist 45. Att köra 45km/h på moppe känns snabbare än vad man trodde. Klarade det testet, sen var jag klar :) Så, nu är jag 3/4 klar med min utbildning. Nu är det bara slutprovet kvar. Är det någon som vet om man får något tillfälligt körkort tills man får hem det "riktiga" från vägverket? Lite drygt att vänta två veckor efter att man fyllt tills man får köra!

Nu sitter jag och skriver en liten önskelista om vad jag önskar mig i 15-års present. Det lär ju inte bli så stora saker eftersom jag får halva moppen.

Men det är ju tanken som räknas :)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards