Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 3 april 2008

Av Maria - 3 april 2008 20:57

Nu sitter jag här i pyamas, ett vitt nattlinne med en urgullig elefant på. Den ser nästan ut som Dumbo!

Läste just lite om utställningen i Valbo den 24 maj.

Det ser ut att bli en toppen utställning. Lena Tysk dömer selfseniorer.

Hon gillar ju Prinsessan. Och Sophie dömer petten!!! :D Håller tummarna stenhårt på att hon dömer honorna * hoppas hoppas*

Funderar på att ta med Cindra och ställa henne i pet faktiskt. Hon är ju himla söt nu när hon är kortklippt. Måste få upp henne i hull lite först. Hon får massor av mat av alla slag med ändå blir det inte "kraftigare" Ska prova med kligröt igen och se om det fungerar. Någon som har något bra tips om hur man får upp superaktiva marsvin i hull lite mer?

Man vill ju inte heller sätta henne i en minde bur eftersom hon gillar och springa så mycket!

Imorgon är det moppekursen. Jag kan säga att mina nerver går i 180 just nu! Är så spänd på hur det är! Längtar så förbaskat mycket tills jag får köra. Har läst och läst och läst i moppeböckerna jag fick. Hoppas att det går bra. Det är kurs imorgon och på lördag. Sen ska jag köra upp någon gång veckan därpå. När jag fyllt 15 eller den dagen jag fyller får jag komma in och göra slutprovet på 35 frågor. Sen är det bara att tuta och köra!

Vi hade redovisnign i skolan idag också. Det gick suveränt! Det känns så skönt när man står och redovisar inför 30 pers och alla appåderar efter, och läraren säger Jättebra Hörni! Känns skönt att det problemet är avklarat. Men direkt efterredovisningen fick vi ett nytt problem att lösa. Har inte riktigt förstått vad det innebär ännu  men jag ska läsa lite djupare om det imorgon.

Men nu ska jag gå och bädda ner mig under täcket och varva ner lite tills morgondagen.

Hemsidan är helt klar nu, lite bilder och så som låg fel tidigare ikväll.

http://www2.ekeby-ktv.net/1597/Mariassida.htm

Av Maria - 3 april 2008 19:02

Nu är hemsidan helt omgjord och utlagd på nätet.

Liten förändring i namnet. Nya länken:

http://www2.ekeby-ktv.net/1597/Mariassida.htm

Kika gärna in :)

Kram Maria

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards