Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 29 april 2008

Av Maria - 29 april 2008 18:36

En superdunder dag!

Dagen började med att det var vaaaarmt när jag vaknade.

Åkte till skolan. Allt arbete gick bra. Nu är snart perioden slut så det är mest sånt där småjobb att göra. Svenskan som skulle vara inne imorgon, har blivit uppskjuten till den 8 maj för att datorerna på skolan fungerar inte. Skönt.

Vit halv 1 kom pappa poch hämtade mig. Jag skulle på tandläkarbesök. Det gick bra där med. Kom till baka till skolan 40 minuter efter. Jobbade lite då sen var det slut för dagen. Efter skolan åkte jag och Åsa ner på stan och gick in hos frissan och kollade om hon hade tid för klippning. Hon hade tid om en timme. Gick runt lite på stan, sen gick jag dit och klippte mig. Blev jätte nöjd. Kan ha både snelugg och mittbena och så som jag haft tidigare. Kul att kunna variera frisyren mer :)

När jag var klar gick jag upp till frisören där Åsa klippte sig. Gick förbi huset som har brunnit inatt här i Södertälje. Som tur var så var det inte ett bostadshus. Men det är hemskt ändå.

Jag fick också reda på idag att jag får köra moppen imorgon!! Pappa ringde vägverket eftersom vi inte hade fått hem något. De sa att jag får köra imorgon. Så jag kommer kuta allt jag har från bussen från skolan, sätta mig på moppen och känna vinden i ansiktet! Häääärligt! Gud, vad jag har längtat efter den dagen! Sen på kvällen är det ju Valborg. Kusinerna kommer. Han, jag,Åsa och en massa andra ska vara vid ett litet firande är i området med brasor, raketer och lite annat skoj.

Nu ropar mamma att maten är klar.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards