Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

helvetesnatt

Av Maria - 22 juli 2011 09:17

Förlåt, jag brukar inte säga så mycket fula ord, men det finns inget bättre ord för den här natten..


Som ni säkert vet har jag rätt stort kontrollbehov och känner jag att jag inte har kontroll får jag ångest. Det blir lätt på kvällarna att man ligger och tänker på ena och det andra. Så var det igår och har varit väldigt mycket hela veckan. Hursomhelst var jag tvungen att få ordning på någonting. Jag har länge velat bli tigerfadder, så runt 12 var jag tvungen att gå till datorn och anmäla mig. När jag ska in på banken för att se mitt kontonummer ser jag att någonstans har ett belopp dragits en gång för mycket..Ingen stor summa men ändå pengar. Jag hittade inte kvittot och kan verkligen inte komma på vad jag handlar på kortet för den summan..Det gjorde inte kontrollbehovet bättre på något vis. Inser att jag får ge upp den där extra betalningen och runt 01 ska jag äntligen försöka sova när jordens åskoväder drar igång, jag är inte rädd för åskan, snarare tvärtom, jg gillar den! Men inatt blev den läskig, kanske för all annan skit som hänt. Hursomhelst är jag trött imorse. Men jag har räddat en tiger.

 
 
Ingen bild

Stina

22 juli 2011 16:18

Dubbeldragna belopp brukar oftast rätta till sig själv inom ett par dygn. Det ena brukar vara en reservation och det andra själva dragningen. Om det inte löser sig så mailar du helt enkelt din bank så får de lösa problemet. De kan se om samma belopp gått två ggr från samma terminal eller om det är ngt annat tekniskt fel som orsakat dubbelföringen.
Vad det gäller kontrollbehovet så ta itu med det en gång för alla - boka tid hos en KBT:are och lär dig några enkla små knep för att hålla ångesten borta. Det tog 15 år innan jag fick hjälp - men nu fixar jag det allt som oftast. Och gör jag det inte så blir det inte lika ångestfyllt som förr - utan mer uthärdligt ;)

Maria

23 juli 2011 10:06

När jag kollade på kortet idag var pengarna tillbaka! KBT:are, vad är det för något? Låter ju verkligen som något för mig..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards