Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Maria - 14 juli 2011 19:46

Sitter och kollar igenom bilder på datorn och hittar bilder från London i våras och Kreta för några veckor sedan, medans en annons rullar på sidan av internet om sista minuten..

Skulle så hemskt gärna vilja ta en sista minuten med några vänner och bara ha det gott. Det är iochförsig inte omöjligt..

Dessutom är jag galet sugen på att göra nagelförlängning hos Darren igen, det var verkligen något som sköt självkänslan i taket. För det första älskar jag ju Eskilstuna oavsett sol eller regn och älskar att göra mig/bli sådär fin! Men eftersom jag har praktik både på klinik och djurpark i höst kanske det inte är någon toppenidé..


          

Av Maria - 14 juli 2011 16:25

Vi har två marsvinshonor som söker ett nytt kärleksfullt hem.

Nybackens Chimaria och Nybackens Amelia Queen.

Amelia är self buff och född 2009-09-24 och är alltså snart 2 år. En försynt hona som är ganska osäker när något nytt händer, men när hon känner sig trygg är hon väldigt mysig och tar varenda tillfälle som finns till att pussas på händerna.


Chimaria är self buff hon med och är född 2010-06-01 och är precis över 1 år. Hennes två systrar samt båda föräldrar har fina meriter. En trygg och bestämd hona men som även hon älskar stunder i knät.


Båda dessa honor lämpar sig inte till rasutställning då de är lite ljusa i färgen, men till petutställning eller kel är det utmärkta.


Är ni intresserade, kontakta oss på nybackens@hotmail.com

    Amelia Queen till vänster, Chimaria till höger 

Av Maria - 14 juli 2011 16:13

Hej hej hallå!


Vädret idag var sådär allmänt tråkigt, himlen bara vit men det var ändå rätt varmt ute, men inget direkt sola väder. Så jag och Sara tog en trip in till stan. Man kan ju inte säga annat än att rean är underbar. Jag hittade en kakfat som jag letat efter i evigheter att ha smycken på, nu hittade jag ett svart i glas, för 99 kronor. Perfekt!

Hittade även lite underkläder och en skärp till min långklänning :-) Hade tänkt att köpa vita converse på skopunkten också men såklart såldes inte de längre..så det blev kakor istället som vi mumsade på i bilen påvägen hem. Så nu är hela bilen full med kaksmulor..


För någon vecka sedan satte vi ihop Amelia och Chimaria med tanken att de ska kunna flytta tillsammans. De har funnit varandra och nu är det alltså dags att försöka hitta ett nytt hem åt dem. Håll utkik här snart så ska jag lägga ut bilder och beskrivningar för var och en :-) 

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards