Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Maria - 11 juli 2011 21:00

Helt plötsligt har jag blivit en bokmal! Känns som om det blivit ett himla tjat om den här boken nu men den är verkligen läsvärd. Egoboost är ju skriven av bloggaren Isabella Löwengrip, Blondinbella. Som jag kanske skrivit tidigare tycker jag att undertiteln, överlevnadsguide för unga tjejer är liite väl klychig. Men hon berättar om senarier som jag tror att alla tjejer känner igen sig i. Jag tänkte först att boken inte var något för mig men som sagt kände jag igen mig i mycket hon skrev. Och det var mycket vett i det hon skrev. Hon pratade mycket om hur vi vänder och vrider på olika saker. Hur vi tar åt oss kritik som folk ser som ett nöje att ösa över oss istället för att bara tänka, varför ska jag låta den här människan trycka ner mitt humör??

Återigen, jag rekommenderar den starkt. Finns billigt i pocket på adlibris :-)

Av Maria - 11 juli 2011 18:17

 

Av Maria - 11 juli 2011 16:03

Jag önskar att jag hade artikeln kvar där rubriken löd : "shoppa, lev längre!" Som några forskare kommit fram till, himla clever forskare måste jag säga. Men jag kan hålla med dem, gillar man att shoppa, som jag och tusentals andra tjejer är det så avkopplande och en ren glädjebomb att gå i affären och få handla vad man vill.

Med mig hem idag fick jag en marinblå långklänning, äntligen vågade jag! Underkläder och en topp. Även en present till min syster som hon inte hittat på sin säng ännu. Hon fick den bara för att hon är min syster och är bäst. Det är en topp som hon länge länge spanat in. Svängde förbi djurhuset och köpte en sån där liten leksaksmus till kajsa också, efter två sekunder är den delad i molekyler, men hon har minsann roliga två sekunder!

Klickade precis hem en bok ifrån adlibris.com. Magdalena Graafs roman. Har hört att den ska vara bra och jag riktigt ser mig själv sitta i myshörnan på altanen med te och ljus och läsa den. I och med beställningen kände jag mig som väldens bästa person, om man skänkte 10 kronor till SOS barnbyar fick man ett bokmärke, och jag behövde faktiskt ett. Sen kunde man välja olika fraktsätt och jag valde miljöfrakt. Läste inte riktigt skillnaden mellan den och vanlig frakt men något bättre måste det ju varit eftersom det kostade 10 kronor extra.


Nu ska jag ta och börja vänja in småbebblorna till att utställningsplattan inte äter upp dem, sen ska jag nog bänka mig i myshörnan på altanen och läsa den nya boken jag börjat på. Faktiskt en som jag köpte ut utbildningssynpunkt men den är spännande och lärorik. Hur gör djur heter den och är skriven av Per Jensen :-)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards