Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg under juni 2010

Av Maria - 4 juni 2010 14:34

Kom precis hem från skolan och stan. Det var en kort dag i skolan idag, Bara en lektion där vi satt i gräset och åt bullar och drack saft. Har man sjysst lärare eller? ;-) Vi fick veta en del betyg också och jag finner knappt ord för hur stolt jag är. Vg i både växt- och djurliv och naturkunskap. och mvg i ekologi! De ämne som jag nästan gav upp första lektionen för det verkade så tråkigt, men det har varit rätt så kul faktiskt! Så skoldagen har ändå varit super.


Efter skolan for jag ner på stan för att fixa lite grejjer, höll på att hungra ihjäl då jag (klantig som jag är) tänkte att jag kunde skippa frukosten för att det var en sån kort dag men tänkte inte på att jag skulle ner på stan efteråt. Iallafall så köpte jag mig en skaldjurssallad på Nancys som jag sedan åt på busshållsplatsen :-p

Var förbi H&M också och kollade efter bikini. Jag är verkligen i STORT behov av en ny bikini men det finns ju inga bra! Antingen finns det bara en fin underdel men ingen matchande överdel eller tvärt om. Men jag får väl helt enkelt chansa och beställa från hm.com, har ju ändå ett litet humm och storlekar osv.


När jag skulle gå till bussen gick jag förbi jordgubbsståndet på torget. Kunde lite låta bli. Tyckte att jag var värd det efter mina underbara betyg. Så med mig hem fick jag jordgubbar, grädde och glass istället för en bikini. Men det är ju inte helt fel! Jag tror syrran kommer hem strax så jag tänkte bjuda henne också :-) Synd för resten av familjen som kommer hem sent ikväll ;-)


Nu ska jag gå upp och plocka lite gräs åt marsvinen. Igårkväll när jag var upp gick jag en liten bit längre in än vad vi brukar och hittade värsta guldgruvan! Med både gräs och kirskål! Då blir marsisarna glada! Cindra fick faktiskt en av jordgubbarna idag, hon är helt tookig i jordgubbar. Inga andra av våra är särskillt förtjust i det med Cindra är helt tokig. Sötnosen :-) Nä, nu ska jag ut plocka gräs!

Av Maria - 3 juni 2010 20:07

Pengarna bara rasar in i min plånbok i sommar! Har varit på jobbet och planerat upp hur vi ska jobba några veckor framöver.


Lite mycket kanske det blir ett tag med å andra sidan får jag igen det sen. Blandannat har jag precis bokat biljetter till Göteborg i mitten på juli till mig och Åsa. Vi ska åka ner och bara ha en tjejhelg. Hur mysigt som helst. Sen ska jag ju till Gotland med Marcus i två veckor i augusti också. Min sommar kommer bli bäst alltså!


Dessutom fick jag höjd lön, och det är mer än bra ;-)


Nu ska jag hoppa in i duschen, sen blir det sängen för mig tror jag!


Av Maria - 3 juni 2010 14:50

Igår åkte jag till skolan för att veta att jag inte hade några lektioner. Informationen på skolan är lika med aaaapdålig! Så det var bara att sätta sig på tåget igen för att åka hem då. Kom hem och var lagomt irriterad, då ringer ängeln åsa och frågar om jag vill komma till henne och bada, sola och grilla. På två sekunder (eller rättare sagt sju och en halv minut, det är vad det tar med moppen till henne) var jag där i bikini, redo för att bli brun och bada. Låg på madrassen i poolen bra länge tills jag fick en hel Åsa över mig och for sen i vattnet. Men lite färg fick jag, dock lite för mycket. Såg ut som en kräfta när jag kom hem på kvällen, men det har lagt sig lite nu som tur är :-)


Idag åkte jag till skolan för att göra en utvärdering som skulle vara såååå viktig att åka till skolan för att göra. Men när jag kom dit visade det sig att det var på internet. Lagomt nödvändigt!! Så jag gjorde utvärderingen på 5 minuter sen åkte jag hem igen. När jag kom till stan matchade det precis med pappas lunch så jag åt med han för att sen fortsätta hem. Nu har jag precis kommit hem och pussat hej till småbebisarna :-)

Av Maria - 1 juni 2010 19:02

Precis när jag kom hem från skolan började hon föda!

Såhär blev reslutatet!

Fyra ungar i kullen varav en död hane. Resten honor!!! (!!!)


Crested Pe White hona, Cleopatra, 88g


Crested Cream hona, Chindira, 82g


Self Buff hona, Chimaria, 94g


Med våra kunskaper sett så ser de mycket lovande ut! Alla tre kommer att stanna garanterat. Junipher är en duktig mamma men det var tur att jag var hemma när de föddes för jag fick ta bort hinnan på pewhonan. De kom ganska tätt så hon hann inte riktigt med.

Alla ungarna verkar få en kanonpäls! Minns så väl hur Beas päls kändes när hon var nyfödd och de här känns exakt lika dan.


Åh vad jag är lycklig! :D

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards