Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Maria - 17 juni 2010 18:26

Åh vad jag älskar att ha sommarlov!


Igår låg jag här hemma och solade tills jag kom på att min bästa vän gjorde säkert det samma, själv. Så jag ringde henne och mycket riktigt låg hon själv och solade och tänkte precis samma tanke som mig. Så jag for dit och vi tog oss lite glass och satte oss i solen bra länge. Badade lite, solade lite till, badade lite mer, ringde in tre kompisar, badade lite till, åt och sen åkte jag hem :-)


Min dag idag har sett ut ungefär såhär:


Med andra ord, en bra dag i solen! Z-up med is och svarta vinbär är mitt nya måste ha tror jag, såå himla gott!!

När det blev alldeles för varmt och det började bränna på gick jag in och gjorde rabarberpaj. Som skulle vara en överraskning till mamma när hon kom hem, fast det visade sig att hon hade möte efter jobbet. Så jag och Sara fick äta själva och när Saras kompis kom förbi tog den slut, så då fick jag göra en ny. Helt orörd är den men det känns frestande att ta en bit! Tror nog jag ska göra det :-)


Imorgon måste jag bada djuren, fila tassar, tvätta örgon, ladda transporter, packa väskan. Har haft så mycket för mig i veckan att det inte hunnits med. Lite burbyta gjorde jag idag och var och en fick en varsinn puss.


Jag har ett litet tankekrig angående mina self tjejer.. De kommer inte sättas i avel i och med att Junipher fick så pass fina ungar, då känns det dumt att avla in de "fel" som Betty och Beata har. Men de är de goaste och mysigaste marsvinen jag någonsin mött så jag kan bara inte göra mig av med dem. Men samtidigt tar de plats för avelsdjur. Men om jag gör mig av med dem kommer jag inte ha några jag bara ställer i pet. Och det vill jag ha. Man behöver inte matcha utställningar med hur de ska sättas med hane osv. Nä, de får nog stanna.


Nu blir det paj.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards