Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg under juni 2010

Av Maria - 12 juni 2010 20:32

Just nu står en Herman inne i ungen som mamma tagit hand om hela veckan. Riktigt smaskig ser den ut med choklad, hasselnötter och allt vad den innehåller! Så om en timme eller så blir det fikadags, tur att inte syster är hemma = mer åt miiiig!!


Har alldeles nyss klickat hem lite kläder från HM. Eller bara en klänning och en kjol. För såklart så lagom tills jag bestämmt mig vad jag vill ha och allt är min storlek slut. Men två saker hittade jag som kommer in till posten mitten på Juli. Hoppas de hinner hem innan jag åker till Göteborg bara, det är ju då jag vill ha dem!


Ikväll blir en tidig kväll för jobb står på schemat imorgon! Såg att vädret har ändrat sig och ville nu vara soligt! Hoppas på många kunder! Nu är det en kvart kvar till fika, nammi

Av Maria - 12 juni 2010 13:31

när det är sommarlov håller man inte koll på dagarna. Var helt säker på att det var söndag idag, fast det var lördag. Tur var väl det för jag ska jobba på söndag :-p


Har alldeles nyss läst bekräftelsen till Linköping. Ska äntligen ställa mina selftjejer igen, känns som evigheter sen! Så nu ska vi ta och damma av dom lite och fila tassar ;-)


Idag har jag knappt några planer, ska iväg till Sköndal och fira min kusin som tagit studenten, jag ska fråga om jag får köra :-) Sen blir det nog mys med marsvinsbebisar heeela kvällen! :-D

Av Maria - 10 juni 2010 20:33

Här kommer ett extremt onödigt inlägg. Men jag har lust till det, såhär i början på mitt sommarlov ;-)


Alldeles nyss var jag in till marsvinen och jag och mamma anar att Cleopatra (crested pew:en) har tendenser till ögonbryn. Hennes crest är av ett slag som den inte ska vara. Om hon hade varit av de lugnare laget hade jag kunnat fota den men det känns som en alldeles för omöjlig uppgift nu. Iallafall så är det ett centrum och sen ner mot nosen går det som en tvärgata. Det gör att cresten delas enda nere vid ögonen, och hon ser riktigt arg ut! = ögonbryn..inte önskvärt. Men det känns inte som en sån stor grej. Bara Junipher överlevde och födde mer än en levande unge är huvudsaken för mig! Nu är de 1 vecka och 4 dagar så läget känns stabilt. Det blir dags att regga dem snart tror jag.


Jag och min bästis Åsa ska ju som sagt till Göteborg i mitten på juli och det känns som att min garderob måste uppdateras lite innan dess. Lite fina kläder kan ju vara kul att ha iallafall, Åsa är alltid så fin. Så jag har klickat runt lite på HM och har hittat en del, enkla men ändå fina sommarkläder. Bara för att göra det här inlägget ännu mer ointressant än vad det redan är tänker jag lägga ut bilder på det som jag kikat på.


        

Sådär, nu vet ni det ;-)

Det här var nog det tråkigaste inlägget jag skrivit på alla dessa två år det här bloggen funnits :-p

Av Maria - 10 juni 2010 17:35

Idag ringde klockan 7. Jag skulle med Marcus till hans skolavslutning, eller ja egentligen alla i "gängets" skolavslutning. De går ju på samma skola. Efter att ha fått sett och kramats med alla vänner man inte ser varje dag var det i princip dax att åka hem igen :-p Men det var trevligt!


Efter det har jag inte gjort någonting i princip. Jag har bara städat två marsvinsburar, överraskat mamma med att ta disken tills hon kom hem, druckit två koppar te och ätit ett dubbelt havreflarn med choklad emellan. Tagit fram min banankaka ur frysen jag gjorde häromdagen av alla de tusen bananer mamma fick från jobbet. Kände att jag skulle bli sugen på det ikväll ;-)


Igår skickades anmälan till SM in. Och SM festen betalades. Startordningen ser ut följande: ;-)

Betty Queen - pet

Beata Queen - pet

Debora Jo - ras, grupp

Izzoz - ras, grupp

Kajsa Kavat - ras (utställningsdebut!)

Kulla Gulla - ras (utställningsdebut!)

 

Kajsa Kavat och Kulla Gulla har lite charmiga namn tycker jag. Men de är efter Ylva Yster så lite fjolligt fick det lov att vara!


Nu tror jag att banankakan har tinat så pass mycket att man kan äta de längst ut!

Av Maria - 9 juni 2010 16:49

Äntligen sommarlov! :-D


Så skönt att ha tio veckors ledighet framför sig! Ja, förutom jobb vill säga, men ledig från skolan :-)

Igår var det alltså avslutning och den var ganska dyster. För er som hört om olyckan i Nykvarn där två ungdomar omkom så gick tjejen i min parallellklass..

Det var ingen jag kände så utan man har ju bara pratat några gånger då vi båda var naturbruksettor. Så skolavslutningen kändes inte så lycklig. Men glada för at få sommarlov var nog alla ändå. De betyg och omdömen jag fick är jag jättenöjd med! :-D


Efteråt så drog vi tjejer till stan och prutade jordgubbar på Hötorget för att sen åka till Rålis och äta dem :-) Sen bar det av emot affärn för att handla mat och laga. Gott som sjutton blev det. Vi gjorde potatissallad av färspotatis. Nammi! ;-)

Kvällen blev låååång men jäklar vad kul vi hade! Vid 5 gick vi och la oss och nu går mina ögon i kors. Så det känns som om det blri natt för mig ganska tidigt idag :-p


JUSTE! Vi måste ju anmäla till SM idag också. Sista dagen!

Av Maria - 7 juni 2010 20:30

Det blev till att åka in till Stockholm och shoppa! Hade sån tur att Marcus slutade så pass att han kunde följa med in. Och när jag ändå var uppe i stan så åkte vi upp till skolan för att rädda mitt lås till skåpet från att bli knippsat :-)


Efter att köat till provrum som Stockholms alla andra invånare i en halvtimme stog det mellan två bikinisar. Men hittade tillslut en på Gina som jag verkligen gillade. En svart och blommig halterneck som ni säkert set på reklampelarna ;-) Med mig hem fick jag också ett par nya shorts!

Känns skönt att ha hittat en bikini, nu är liksom hela sommaren löst ;-)


Förresten, hotellet till Göteborg i sommar för mig och Åsa är bokat! Det ska bli hur kul som helst, längtar!


Och imorgon är det skolavslutning! :-D

Av Maria - 7 juni 2010 11:34

Vaknade nyss! Är ledig idag och slutar skolan imorgon, kan det bli bättre? De senaste helgerna har jag inte haft någon sovmorgon alls då jag antigen jobbat eller så har det varit utställning. Och i lördags kväll när jag kom till marcus såg jag fram emot att få sova hur länge jag ville på söndagen skulle han ha tävling. Så klockan ringde ändå 9! Men det var inte helt fel, fick sitta ute hela dagen. Vilket iof resulterade sig som de flesta kan gissa..mm, rött :-p Men jag har köpt en superbra aftersun från apoteket (aco). Om man smörjer på kvällen trots att man är som en kräfta är det borta på morgonen. Måste vara som gjort för mig! :-p


Idag har jag lite planer på att åka in till stan och kika på bikini. Södertälje har ju inga som passar så antingen blir det Liljeholmen eller Stockholm. Har inte riktigt bestämt mig än :-)


Men först ska jag ta och göra mig iordning och så.

Av Maria - 4 juni 2010 18:08

Var nyss in och fotade de små underverken. Jag har serisöt aldrig sett något sötare och vackrare än de små liven. Kan stå och titta på dem i en evighet!


Buffhonan har nått tillbaka till sin födelsevikt, hon är störst i kullen och är först fram till maten. Den vita är minst men har även börjat öka i vikt igen den med. även cream tjejen. Igårkväll när jag la in gräs försökte de ta sig ann ett grässtrå var, ikväll måste jag fota det, så sött! Hö har de också försökt äta med vitkål går inte riktigt hem.


Kom ju nyss på att jag kan ställa dom på NM!! :-D Mycket att trimma bara :-p


                              

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards