Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 23 juni 2008

Av Maria - 23 juni 2008 23:08

Idag väckte mamma mig 20 över 8 när hon gick till jobbet. Jag hade bett henne göra det för att inte sova bort hela dagen. När jag vaknade tänkte jag bara slumra lite i 10 minuter. Jag vaknade av att telefonen ringde. Det var pappa. - Har du inte vaknat ännu!?

Jag: - Näe..vad är klockan?

Pappa: Kvart över 11.

Jag: Oj oj oj !


Jag hade ju bara tänkt att vila liiiiten stund, men somnade visst :p

Jag gick iaf upp och klippte gräset som pappa hade bett mig att göra. När jag var klar han jag inte mer än att stänga dörren så började det spöregna..

Där hade jag tur ;)


Sen har jag nästan bara haft det tråkigt. Tog bilder på Prinsessan och Cindra men Prinsessan gosade bara ner sig i Cindras päls så det vart inga bra bilder.

Sen kom jag på den smarta idén att ringa Åsa och fråga om hon ville komma.

Det ville hon:) Och jag som hade så tråkigt kunde lika gärna åka och hämta henne. Nu har vi precis gjort oss en varsin ansiktsmask och vi är som nya!

Så fina såå!

Av Maria - 23 juni 2008 00:19

Nu är klockan mitt i natten och hela huset är släckt. Men jag har sommarlov och då får man vara uppe sent ;).

För ett tag sen hade jag Prinsessan uppe för trimmning och gos.

Hon var inte så sammarbetsvillig så det blev bara gosande tillslut.

Tidigare på dan var hon också uppe. Jag trimmade lite samtidigt och då satt hon blixt stilla.

Hon är en brud med humör kan jag säga! Man vet aldrig när det passar henne att bli trimmad eller inte. Men söt som socker ändå!

Jag börjar få in snittsen på att trimma nu tycker jag! Det är riktigt fint för att vara min första self :). Men mamma har också hjälpt till en del.

Vi tränade också på att stå fint till SM. Att ha rumpenstumpen nere och nacken uppe samtidigt är inte hennes grej. Varför göra båda samtidigt tycker hon? Sakta men säkert går det framåt.

Cindra som efter mycket velande inte ska med till SM ska nog få sin päls nerklippt lite imorgon. Nu är det högsommar snart och då kan det inte vara skönt att gå med så där lång päls som hon har. Hon blir så söt i kort päls.

När hon går vickar hon på rumpan så mycket och hennes små korkskruvar hoppar fram och tillbaka!

Imorgon är jag ensam hemma och ska försöka ta en fin sommarbild på mina sötnosar. De har bara träffats en gång. Och då visade Cindra vad hon tyckte om Prinsessan. Men det var i Cindras bur också så de borde gå om de är utanför burarna och smaskar på lite gräs.

Idag tog jag lite bilder på Prinsessan när hon var uppe.

Och efter som hemsidan inte funkar *arg* så lägger jag upp bilderna här tillsvidare.

Hon är så söt!

Varsågod och njut av vackra Prinsessan!

hjälp! nu åskar det rejält! Måste stänga av datorn. Mer bilder kommer imorgon:)




Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards