Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 17 juni 2008

Av Maria - 17 juni 2008 20:18

Igår tittade jag och Åsa på Hitta Nemo.

Det är en helt underbar film! Jag vek mig av skratt av Doris alla knasiga meningar. Plus att Nemo är ju så söt så man håller på att dö.

Om ni inte har sett den på länge rekomenderar jag stark att se den igen.

Den är inte för barnslig för nån.

(Det kan vara lite läskigt när hajarna kommer)





Av Maria - 17 juni 2008 14:32

Idag sov Åsa hos mig igen.

Vid 10 tiden ringde klockan. Hon skulle till frissan och jag skulle följa med.

Vi åkte in till stan och hon klippte sig. Jättefint vart det:)

Sen skulle vi hem..Men då gick inte bussen förnst om en timme hem till vischan. Vi var jättehungriga och ingen av oss hade pengar. Ringde pappa och frågade vart han var. Han jobbar en bit ifrån stan så vi frågade om vi fick komma till honom och hämta pengar för att gå och äta. Han var på lunch. Precis då kom bussen går till lunchstället. Vi tog den, hoppade av och mötte pappa. Fick pengar för att gå och äta.

Så nyttigt som McDonalds vart det. Sen när vi ätit klart gick vi till hans jobb och hittade massagestolen. Skööönt:)

Sen fick Åsa mensverk och orkade inte vara kvar. Hennes pappa var i närheten och hämtade henne. Fråga inte varför jag inte följde med hem för? Så nu sitter jag här. På pappas jobb. Inne på ett litet kontor och bloggar och svarar på mail. Igentligen borde jag kanske åka hem men jag orkar inte åka buss i en timme för att komma hem. Kanske kan ta lite pengar av pappa och gå över till Jysk och köpa handukar till utställningen för marsvinen. Det ska jag nog göra. Jysk ligger inte långt här ifrån. Men först ska jag göra mig en kopp varm choklad:)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards