Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Maria - 1 juni 2008 20:07

Igår var det full rulle. Hade filmkväll igår. Vi hade det otroligt trevligt. Sjöng singstar, hade vattenkrig, spelade fotboll och kollade på hiskligt många filmer. Vid 4, när det f ö hade blivit ljust igen gick vi och la oss. Men inte somnade vi inte...Låg och pratade och flabbade allihopa. Tillslut somnade jag till vid halv 5 och vaknade och trodde klockan var typ 8.

Den var kvart i 5...Flabbade lite tillsammans med de andra som också hade sovit en liten stund. Somnade om efter någon timme och sov i nästan 2 timmar. Det var det sömn jag fick inatt. Men det var det värt!

När jag kom hem tog jag ut en solsäng och la mig i solen. Dock med tröja på. Har bränt axlar och rygg ordentligt. Men skönt var det ändå. Somnade. Sov en timme och blev inte piggare av det. Men fick lite färg på benen iaf och är inte lika kritvit längre :D Nästan så man kan säga att jag är liiiite brun.

När jag vaknade hjälpte jag mamma med maten och jag var grillmästare. Gjorde grillspett, mums :D

Efter maten gjorde jag rabarberpaj som jag är så duktig på. Farmor och farfar skulle komma och hälsa på. Den var så omtyckt att farfar ville ha receptet. Kanske kan sälja rabarberpaj som sommarjobb?

Har också hunnit plugga inför spanskaprovet jag har imorgon. Har drygt 35 glosor, några meningar och verb att böja. Är ganska säker på allt :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och smörja in mina stackars axlar och rygg.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards