Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Maria - 2 juni 2008 15:54

Varför ska man gå i skolan de här sista veckorna när det ändå inte finns något att göra? Hade spanskaprov idag och det var det sista skolarbetet jag hade. Idag var det eget arbete hela dagen. Finns lixom inget att göra. Det är bara skola två dagar till sen ska vi till Skansen på torsdag och är lediga på fredag.

Veckan efter det lär bli grymt dryg. Skolavslutningveckan är oftast det. Bara städa ur skåpen, ta hem alla arbeten. Men få veta betygen är roligt. Om dom är bra. Jag har höga förväntningar på mina betyg och blir missnöjd om jag inte får de betygen jag har väntat mig. Tror nog på ett VG eller MVG i spanska. Har jobbat på jättebra, klarat proven gallant och även idag gick det super. Skrev allt. Bara hoppas att allt är rätt också :P

Ikväll ska jag åka in till Kappahl där jag har rabattkupong och hoppas på att hitta något till bröllopet. Lite skor ska jag också leta på skopunkten. Billigt och bra. Eftersom jag nu mera betalar mina kläder och sånt själv passar jag oftast på vit rabatt tillfällen. Har sett ett par snygga skor på skopunkten som kanske är lite varma sånna här dagar men lite sämre dagar är de nog bra. Skor till bröllopet ska jag också försöka hitta. Om jag hittar någon klänning iof. Då är det ju så fiffigt att om jag hittar två par skor får jag det tredje på köpet.

Har inte hört något från Djurhuset där jag hoppas på sommarjobb ännu. Kanske kan ta och maila henne och kolla så hon inte har glömt bort mig.

Nu ska jag nog ut och sola lite.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards