Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 21 juni 2008

Av Maria - 21 juni 2008 13:52

Åhh, vad det var trevligt igår. Överraskningen var att Åsas familj och grannens familj kom med fyrhjulingar och tutade och tutade. Uusimäkis kom ut och såg de två fyrhjulingarna med flak inklädda i björkris. Det var extremt roligt men extremt pinsamt när kompisarna åkte förbi. :p

Vi kom hem till Åsas hus, lite småblöta efter regnet på vägen. Men det ska regna lite på midsommar annars är det inte en riktig midsommar.

Vi satt oss och åt lite småplock och då sken solen. Sen åt vi god mat och hade de trevligt i x antal timmar. När sillen, potatisen, jansson och allt var det var, var slut, spelade vi en omgång med kubb. Det är ganska roligt att spela kubb med de vuxna när det blivit mer än en öl eller cider.

Sen satt vi oss vid bords för att äta jordgubbar med glass, grädde och maränger, mums!

När alla började slöa till sig lite fixade jag och Åsa ihop en femkamp. Med väldigt roliga grenar. Det var omtyckt. När vi satt oss ner igen låg syster Sara i poolen. Jag och Åsa tänkte att vi också skulle hoppa i men det var så kallt att vi gick upp efter några minuter. Men Sara badade gladeligen..

Vid 2-tiden blev mamma och Sara trötta och när vi kom hem var klockan kvart över 3 och jag var väldans trött. Så jag gick och la mig. Idag vaknade jag 25 över 1 av att Åsa ringde(!?) och väckte mig..nu är hon här och jag är nyvaken.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards