Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg under augusti 2008

Av Maria - 27 augusti 2008 17:46

Sitter här och väntar på att maten ska bli klar. Farmor och farfar är på besök från Ö-vik så de kommer om ett tag och ska äta middag med oss:) Trevligt!


Skoldagen var bra. Hade tre lektioner. Bild-idrottsteori-bild. På bilden skulle man rita något som är en själv. Med min urkassa fantasi kom jag inte på något bättre än marsvinen. Men hur lätt är det att rita Cindra? Vit lockig sak på ett vitt papper? Försökte med den gick inte så bra. Så istället vart det Prinsessan. Hittade också en bild på mig och syster när vi var små. Vi måste ha varit som sötaste ungarna i världen!

Bilden satt jag på den sk IUP-boken. Planeringsbok på svenska...

(bilderna är lite suddiga då de är tagna med mobilen.)


Nu får ni vrida på huvudet..


Jag och syster, är vi inte söta? :)


Nu kom farmor och farfar. Dags för kramar!

Hörs senare ikväll :)

Av Maria - 26 augusti 2008 20:18

Skoldagen har kännts som en evighet! Inte fått så mycket gjort. Svenska var nästan det ända jag skrev. Skrev iof två uppgifter.

När jag kom hem städade jag rummet. Det var välbehövligt kan jag säga..

Men nu är det rent och fint igen. Väldigt rent måste jag säga!

Pappa fick något städutbrott när han kom hem. Här skulle det storstädas!!

Det var väll bara att hänga på då..

När jag höll på att städa lite i badrummet kom jag på att jag var springsugen. Sa förslaget till Sara och fick kommentaren: Har du blitt tokig!?

Nejdå..bara springsugen.

Jag fick ut Sara tillochmed. Nu kom jag precis in igen efter min joggingrunda.

Sprang dock inte så långt..fick håll eftersom jag nyss ätit. Men jag gick i rask takt ändå. Ganska skönt var det! Är något jag ska försöka med några gånger i veckan. (säg inte att jag är tokig nu Sara..)

Eftersom glass sitter väldigt bra i magen på sommaren kan det vara skönt att röra på sig lite nu.


Idag när jag kom in i marsvinsrummet ställde sig Prinsessan (liksom alla andra) som vanligt på burkanterna och tiggde mat, och då tyckte jag faktiskt att hon börjar tjocka på sig lite. Låter som om mamma är ganska säker på att hon är dräktig och 4-5 veckor kvar skulle vi tro.


Snart ska jag hoppa in i duschen och ska gå (läs har tänkt) och lägga mig vid halv 10 idag. För fy bubblan var trött jag var i skolan idag. Inte alls kul. Men imorgon blir det hårda puckar och jag ska slita häcken av mig! Så är det att gå i nian..Det har jag ännu inte fattat ännu.

Sa senast vid middagen att vi 8:or bla bla... Lär mig nog det snart också. Men ju mer jag tänker på det ju nervösare blir jag. Och det vill vi inte bli.

Av Maria - 26 augusti 2008 17:24

Vad gör man inte en tråkig tisdags-eftermiddag om inte ritar på paint?

Jag och Sara har gjort världens vackaraste konstverk. I klass med Picasso!

Här kommer dom, håll i er!

: by Sara


:by Maria


Fina va? ;) :p




Av Maria - 25 augusti 2008 22:14

Dagen har rullat på.

Hade två diagnoser i skolan idag. Matte och engelska. Gick ganska bra tror jag.

Efter skolan åkte jag och några vänner ner till stan för att ta en fika. Smaskens! Trevligt var det också:)

Kom hem för ett tag sen. Och ska nog gå och lägga mig nu så att jag orkar upp imorgon. Har eget arbete nästan hela dagen imorgon. Det är skönt.

Nä!..sängen var det!

Av Maria - 24 augusti 2008 16:48

Ne, det har jag inte!!

Låg i soffan hos Åsa och fibblade lite med mobilen.

Sen helt plötsligt ringde det och så stog det "Sara Z",

Skrek: SAAAARA!!!

Åsa kollade lite konstigt på mig :p

Men självaste Sara ringde och då får man bli så glad! Efter värsta chocken gått över svarade jag.

Hon undrade om jag ville dömma drive in petten med henne i Valbo.

Ingen tvekan!!

Tänk! Jag ska dömma petten med underbaraste bästaste Sara!!

Det här är bättre än julafton!

Jag är så glad att jag knappt vet vad jag ska säga!


Sen till något lite mindre roligt. Brände mig på Åsas avgasrör idag. Aj aj aj!!

Har ett stort brännsår på benet. Svider så jag håller på och dö!

Lär få ett stort ärr där sen :/ Inte roligt alls. Och ikväll gör det säkert svinont...


Nu vart jag hungrig av all lycka!

Och Sara? Tack för att du skrev kommentaren! Du är en vän för livet!

Du är guld värd!

Av Maria - 20 augusti 2008 20:54

Jag har fixat mig en sån där riktig myskväll.

Började med ett efterlängtat bad. Peeling och hårinpackning slog jag till med. Såå skönt!

Upp ur badet efter ett bra tag. Skar upp lite melon och kokade mig en kopp te. Nu sitter jag framför datorn med sidenpyamas och äter melon och dricker te.

Har ett stort vaniljljus tänt här brevid mig.Det luktar väldigt gott!


Skoldagen..

Den var bra. Arbetet började idag. Projekt. Om OS..inte min starka sida och inte intresse för den delen heller..


Just nu sitter jag och letar mailadress till världens bästa lärare! Hon slutade innan sommarlovet. Jag grät när jag sa hejdå. Kramade henne läänge, två gånger. Hon pratade med mig mycket. Det var så morfar var sjuk bla. Hon såg på mig att det inte var bra, vilket det annars alltid är. Hon pratade med mig som en lärare inte brukar göra. Utan som ens bästa vän gör! Varje dag, i en veckas tid, pratade hon med mig. Hon fick mig att förstå att jag säger aldrig nej. Alltid när jag säger nej numera. Vilket är mycket oftare, så tänker jag på J. Det är tack vare henne. Vill maila henne och tacka för att hon fått mig att lära mig säga nej. Är det någon som vet hur man får reda på mailadresser? Jag har hittat hennes mobilnummer och skickar nog ett sms.

Nu är det nästan så att jag gråter igen...

Av Maria - 19 augusti 2008 20:53

Jag är verkligen jättetrött! Men dagen har vart prima.

Eller..eftermiddagen..

Skolan var inte så prima. Går igenom skolans regler som jag hört femtusen gånger redan.

Efter skolan åkte jag och Åsa somsagt till IKEA. Jag älskar verkligen IKEA.

Vi började med att äta. Åhh säger jag bara! Himmelskt gott. (vilken mat är inte det? ;))

Sen gick vi runt och strosade runt. På dekortation-avdelningen for det ner en grej efter den andra i våran gula kasse. Hittade lite småsaker till rummet. Jättetrevligt hade vi det!

På väg hem gick inte bussarna och tågen som vi tänkt oss..men efter mycket om och men kom vi tillslut hem. Skönt! Vad jag är trött i fötterna!


Imorgon börjar arbetet i skolan. Och jag tror nog att jag ska ta moppen dit imorgon. Man få ju sova en halvtimme längre! ;)


Nu är det också anmält till Valbo. Sista sekund..som vanligt.

Jag skickade just iväg provet till P. *nervös*

Av Maria - 18 augusti 2008 20:49

Tillbaka till den tuffa världen. Skolan och årskurs nio har övertagit livet.

Hur roligt som helst att träffa alla underbara vänner man inte träffat på två månader.

Ska snart hoppa in i duschen.

Och sen göra mig en kopp te och sitta framför datorn i morgonrock med en kopp te och bara myyysa:)

Imorgon ska jag och Åsa äventyra till IKEA. Blir nog trevligt:)


Är också sugen på att fixa någon ny frisyr och naglarna.

Håret ska jag nog göra iordning i slutet av augusti. Men naglarna kan jag ju inte ha långa när jag ska tvätta öronen på marsvinen..Gör nog lite ont på dom. Får än så länge nöja mig med egengjord manikyr.

Kanske ska fixa lite sånt nu ikväll? :)

Ja, så blir det!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards