Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

Lite tokig..

Av Maria - 26 augusti 2008 20:18

Skoldagen har kännts som en evighet! Inte fått så mycket gjort. Svenska var nästan det ända jag skrev. Skrev iof två uppgifter.

När jag kom hem städade jag rummet. Det var välbehövligt kan jag säga..

Men nu är det rent och fint igen. Väldigt rent måste jag säga!

Pappa fick något städutbrott när han kom hem. Här skulle det storstädas!!

Det var väll bara att hänga på då..

När jag höll på att städa lite i badrummet kom jag på att jag var springsugen. Sa förslaget till Sara och fick kommentaren: Har du blitt tokig!?

Nejdå..bara springsugen.

Jag fick ut Sara tillochmed. Nu kom jag precis in igen efter min joggingrunda.

Sprang dock inte så långt..fick håll eftersom jag nyss ätit. Men jag gick i rask takt ändå. Ganska skönt var det! Är något jag ska försöka med några gånger i veckan. (säg inte att jag är tokig nu Sara..)

Eftersom glass sitter väldigt bra i magen på sommaren kan det vara skönt att röra på sig lite nu.


Idag när jag kom in i marsvinsrummet ställde sig Prinsessan (liksom alla andra) som vanligt på burkanterna och tiggde mat, och då tyckte jag faktiskt att hon börjar tjocka på sig lite. Låter som om mamma är ganska säker på att hon är dräktig och 4-5 veckor kvar skulle vi tro.


Snart ska jag hoppa in i duschen och ska gå (läs har tänkt) och lägga mig vid halv 10 idag. För fy bubblan var trött jag var i skolan idag. Inte alls kul. Men imorgon blir det hårda puckar och jag ska slita häcken av mig! Så är det att gå i nian..Det har jag ännu inte fattat ännu.

Sa senast vid middagen att vi 8:or bla bla... Lär mig nog det snart också. Men ju mer jag tänker på det ju nervösare blir jag. Och det vill vi inte bli.

 
 
Natalia

Natalia

26 augusti 2008 23:31

Åh vad roligt, hoppas verkligen att Princessan är dräktig, själv verkar jag inte ha samma flyt än :( *otålig som fan*

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
sara

sara

28 augusti 2008 19:03

Maria, jag ska inte säga att du e tokig för de vet du redan så istället säger jag knasig! Du har ju fått mig vilja motionera! :S

http://sari.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards