Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Maria - 16 augusti 2008 18:23

Igår hade vi en efterlängtad filmkväll. Alltid lika roligt som vanligt.

Jag kom ensam och då var det några där redan..dom spelade tevespel, lite ovanligt? Näe...Men jag fick iaf tag på datan  och satt mig där och spelade musik på hööög volym! Senare (när killarna förlorat spelet) gick dom ner och poppade popcorn och fixade fram chips och dricka och allt sånt. Och jag satt kvar vid datorn, men så ska det va ;)

Vi kollade iaf på några filmen, läskiga och roliga. Och dagens höjdpunkt var när någon av oss skrek:

-FLADDERMUS!!!

Det hade kommit in en fladdermus genom de öppna fönstret. Det vart panik! Fladdermusen hade säkert också panik och jag tyckte han flög lite väl nära mig.. sen satt han sig precis ovanför mig i taket (det är ganska lågt i tak där) och stirrade rakt ner på mig precis som om han tänkte döda mig.

Jag skrek i högan sky och fladdermusen flög runt..men han var ändå ganska söt i ansiktet. Även om han såg ut som ett litet monster..

Tillslut fick en av killarna tag på han, kastade en filt över honom och släppte sen ut han och filten. Det var vårat samtalsämne ett tag framöver.

Men trevligt hade vi!


Kom i säng vid ett-tiden och klockan ringde 8..

Men som vanligt när det är marsvinsgrej pallrar jag mig upp och gör mig snällt iordning. En timme senare var vi iväg! Vi "Södertäljeborna" åkte mot Rålambshovsparken där picknincken skulle hållas. Några marsvinsfolk kom det. Roligt :) Jag fick vara underhållningen för M´s 4 åriga dotter L som går i 180 men hon är så söt! Jag fick veta en hel del intressant av henne ;p Tillexempel att ormar bits, vad räven i Bamse heter (men det har jag ju glömt bort nu) *skäms* och myyycket mer :)

Det var också hemskt trevligt:)


Nu ska jag snart åka till Åsa och kolla på film (ovanligt?) utan att somna! Undrar hur det går ja?


Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards