Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Maria - 13 augusti 2008 23:38

Jahapp..ikväll måste man nog fösöka komma i säng innan 1. Det är dags att börja vända på dygnet nu. Men det är inte lätt!

Imorgon ska jag ställa klockan på 9. Har tänkt att åka in till stan och kolla lite. Nu när min "rea" inte var sann så får jag väll betala lite mer och gå på den riktiga rean då.. Lite skolgrejer måste inhandlas också. Av någon anledning försvinner alltid minna pennor och sudd? Nu ska jag köpa på mig massor och skriva MARIA med sprit penna. Då kan ingen ta dom av mig!!


Både jag och mamma tycker Prinsessan känns lite svullen. Om någon vecka hoppas jag på att känna ungar. Jag känner på mig att hon är dräktig. Tänk, små miniprinsessor!


Nä, nu måste jag gå och sova, imorgon ringer klockan..tidigt.


Godnatt och sov gott mina vänner!

Av Maria - 13 augusti 2008 20:34

Mamma kom hem med en vattenmelon från affären. Jag tog en skål in till mitt rum och hämtade Prinsessan. Hon ÄLSKAR vattenmelon!

(tagen med mobilen, därav kvalitén..)


När hon ätit upp melonbiten såg hon ut såhär

...

Av Maria - 13 augusti 2008 16:40

Nu känner jag mig extremt dum.

Jag vart ju så glad över att allt på H&M´s hemsida var så billigt. Jag hade plockat på mig massor av kläder och smycken som jag skulle köpa. När vi skulle betala såg vi att längst nere i hörnet med liiiiten text står det. "Alla priser: Euro."

Så..det var ingen rea utan bara summan i euro. Så var de med det..


Nu har jag precis bokat biljetten tills jag och Cindra ska till Sara. Hoppas att jag får sluta en timme tidigare i skolan. Annars blir det problem... Men det ska säkert gå att lösa. Annars får jag väll bli akut jättesjuk då?

Av Maria - 13 augusti 2008 10:45

Igår kväll, läs natt, när jag läste systers bästa väns blogg såg jag att hon hade varit och shoppat på internetbutiken nelly.se. Jag fick idén att gå in på hm´s hemsida som jag är inne ganska ofta på och hittar alltid massor av saker men köper dom inte av en eller annan anledning.

Jag behöver pyamaser så jag gick in och kollade, tro det eller ej. Det var så fruktansvärt mkt rea!! dom pyamaserna som kostan runt 100 spänn var nu nedsatt till 14,50! Jag vart helt till mig. Man kunde köpa underkläder från 4,50-20 kr. Sånna där som i vanliga fall är ganska grymma mot plånboken. Jag surfade runt på sidan och det kändes som jag satt på moln. Dock ville jag inte beställa något utan att prata med mamma. Men nu har jag gjort det så alldeles snart ska det beställas hem massor av kläder för knappt några pengar alls! Är inte livet underbart när man får shoppa nästintill gratis?

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards