Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Maria - 18 augusti 2008 20:49

Tillbaka till den tuffa världen. Skolan och årskurs nio har övertagit livet.

Hur roligt som helst att träffa alla underbara vänner man inte träffat på två månader.

Ska snart hoppa in i duschen.

Och sen göra mig en kopp te och sitta framför datorn i morgonrock med en kopp te och bara myyysa:)

Imorgon ska jag och Åsa äventyra till IKEA. Blir nog trevligt:)


Är också sugen på att fixa någon ny frisyr och naglarna.

Håret ska jag nog göra iordning i slutet av augusti. Men naglarna kan jag ju inte ha långa när jag ska tvätta öronen på marsvinen..Gör nog lite ont på dom. Får än så länge nöja mig med egengjord manikyr.

Kanske ska fixa lite sånt nu ikväll? :)

Ja, så blir det!

Av Maria - 18 augusti 2008 06:59

Nu gäller det! Allvaret har börjat! Jag är nervös så jag håller på att kissa på mig men annars är allt bra.

Hade ställt klockan lite extra tidigt imorse för att inte försova mig.

Jag blir nästintill tokig p¨å mina klockor i rummet. Har tre klockor, väggklockan, väckarklockan och mobilen. Alla gick olika. Med skillnader på ca 15 minuter. Vilken ska man lita på? Så jag fick ringa lilla generösa föken ur. Hon är himla praktisk ibland. Fick reda på tiden och det skillde även minst 15 minuter där. Iaf så fick jag lite halv panik när jag vaknade. Hade ställt klockan på halv 7. Men väckarklockan gick en drygt timme fel vilken jag inte visste. Så det ringde när den var halv 7. Igentligen var klockan då 5. Men jag råkade somna om när jag vaknade tittade jag till på väggklockan som är framför sängen. 20 över!!! Trodde det stog 20 över 7 men det stog visst 20 över 6. Kunde andas lite och ta mig en kopp te. Jag hade redan hunnit borsta tänderna så någon macka är inte gott. Men jag gjorde mig en smoothie att ta med till skolan :)

Om några minuter ska jag ta ut moppen. Det blir att agera vägvisare idag till de som inte kört till skolan förut.


Tycker faktiskt att prinsessan är ännu svullnare nu och börjar få små bollar om man tittar på henne. Dock känner man inget ännu. Men det kommer väll? :)


Näe, nu har jag inte tid att sitta här och dega..skolan var det!

Tjingeling!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards