Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Maria - 29 augusti 2008 21:40

En vän till familjen var här och kikade på min dator.

Den var helt död. Kaputt!

Hoppas att vi åker in imorgon och kollar på en ny dator. Mamma sitter och pratar med datanissens fru nu så att jag kan ha datorn.

Jag är helt rastlös när jag inte har min dator att sitta vid! Vet inte vad jag ska göra! Men som tur är kan jag ha mammas dator till och från! :)

Av Maria - 29 augusti 2008 14:57

Ja den är efterlängtad!

Mamma ligger och slöar i soffan så jag passade på att låna hennes data lite.


Imorse var jag ensam hemma när jag vaknade. Vaknade ca. en timme innan jag skulle åka. Så jag hade tid att göra allting extra långsamt. Pappa köpte för några år sen en espressomaskin. I den finns det en sån där som skummar mjölken. Jag var ju bara tvungen att testa. Det fanns pytte lite kaffe kvar sen mamma hade druckit det när hon vaknade. De lilla räckte gott och väl till mig. Gjorde mig en kopp men skummad mjölk. Mest för skummningens skull ;)

Skoldagen var seg. Första lektionen hade vi eget arbete och det ägnade jag åt projekt för ovanlighetens skull (inte). Från början var det bara jag som jobbade, eller jobbade var väl och ta i. Jag hade kortslutning i huvudet.

Var såå tröt och frös som en liten mus. Tillslut när jag sa åt killarna att dom får jobba dom med och att allt kommer skita sig om inte som hjälper till, så vart det lite fart i dom! En kvart...Sen gav jag upp..

Men vi fick lite gjort iallafall. Till andra passet jobbade jag och A.

Fick en del gjort där med. I engelskan ska vi göra reklam för Kina.

Och vi ska redovisa som flygvärdinnor. Blir nog pinsamt men kul.

Påvägen hem kom det världens regnoväder!! Inte kul att åka moppe då.

Höll på att få sladd i en rondell, men det gick bra.


Nu ska jag göra mig något lätt att äta och bara dega ner framför tv:en.




Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards