Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av Maria - 5 augusti 2008 21:15

..till och med mitt te kallnade fort idag. Men imorgon skulle de bli soligt med växlande målnighet på förmiddagen. Så det blir till att gå upp tidigt då..

Jag springer in till marsvinen stup i kvarten i hopp om att mammas Ålga har tryckt ut sina småknattar. Men hon har inte lika stor lust med det..Snacka om att jag är avundsjuk på mamma och Sara som ska få kullar snart!

Men mina kärlekar liggen brevid varandra i huset hela dagarna och bara myser :)

Igentligen är det inte ett hus för två så det ser lite lustigt ut.


Men dom tycker nog det är mysigt!?


Imorgon ska jag in till stora staden Stockholm med två vänner:)

Vi åker dit för en tidning som en av dom ska köpa men det kommer nog bli lite strosande också:) Kanske hittar något på rean.

Av Maria - 5 augusti 2008 13:52

Hallå!? Det är sommar! Augusti! Vart är solen?

Regnet bara öser ner och inatt var det nästintill storm. Inte alls roligt på ett sommarlov när man vill sola och bada. Usch. En av mina vänner har beställt sistaminuten resa till Grekland. Vill så hemskt gärna också åka till solen..

De lilla bruna jag lyckades få under de soliga dagarna börjar blekas bort...

VILL HA SOL!


Men..man får göra det bästa av tillvaron och varför inte mysa lite med marsvinen? Cindra har fått sig en finputtsning till utställningen i Valbo. Prinsessan vägs i hopp om viktökning. Och mitt letande efter plugg eller klet går inge vidare. Men jag håller alla tummar och tår jag har att hon vart parad när jag var borta på semester :)


Om 32 dagar är det utställning igen. Och jag har tänkt att Cindra ska få göra comeback. Får se hur det går. Inte nog med att jag ska ställa Cindra igen, jag ska få träffa Sara! Vi kommer kramas i en evighet! Sen blir det tjatter om allt möjligt under heeela dagen. Fy så roligt det ska bli!

Nu ska jag prata med henne på msn:D

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards