Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

stress stress stress

Av Maria - 17 maj 2011 19:37

Jag vet inte vart jag ska ta vägen, kryper ur skinnet snart! Jag är så stressad så att jag håller på att dö tror jag. Imorgon är det matte b nationella och jag vill inte. Jag ska göra allt mitt bästa men det bästa är inte mycket inom matten. Har bara provet i 4 timmar imorgon sen tänkte jag åka och träna, för det sägs ju att man blir lugn då, om jag ens kan koppla av. På kvällen ska jag till marcus och tänkte rustra upp för en myskväll med godis och gott. På fredag är det D9 provet som jag har gräslig ångest inför. Men den här hemska veckan följs av en underbar helg med minst lika underbara människor. Det är inget mindre än SM i Kalmar. Jag ska ställa Desideria i ras (sista gången innan hon sätts med engelska hanen, Morgan) Och Beata i pet. Det ska verkligen bli skönt att få komma iväg från vardagen. Och dessutom är det slut på prov efter den här veckan, bara inlämningar kvar, men det är skönare.


Nu väntar jag på marsvinsköpare som ska komma och kika på två teddyungar. Selfpluttarna börjar öka i vikt och lillskrutten är uppe i 48 g efter dygn 3. Hon har alltså börjar öka i vikt, lika så den andra ungen. Små pluttarna :-)


Efter haga idag åkte jag och eve till stan och letade desperat efter bikini åt mig, tillslut hittade vi en supersnygg! Känns skönt att ha det dilemmat klart, haha..

 
 
Ingen bild

Jenifeer

17 maj 2011 20:26

ta inte livet för seriöst maria, det blir så jobbigt då! (syftar på plugget...)
och om du har hängt med någorlunda på matten så blir provet inte så svårt! :)

 
Denise

Denise

18 maj 2011 21:59

Du är så duktig Maria! Jag har dig som förebild nu när jag går i skolan :D

KRAM! <3 Och lycka till på SM, hälsa alla! :D

http://novastardust.bloggagratis.se

Maria

19 maj 2011 19:04

Åh sötaste du..blir ju rörd..

kram och tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards