Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Maria - 8 februari 2009 17:21

Idag har jag fixat och donat med marsvinen hela dan!

Det har trimmats på både Prinsessan och Bea. Prinsessans vänstra sida är nu helt perfekt. Hann dock inte med ryggen och den högra då broccolin var slut. Det är omöjligt att trimma henne utan muta. Och om jag ger henne alldeles för mycket så blir hon alldeles för rund om magen!

Bea är en tjej med humör! Hon accepterar inte grönsaker när hon ska trimmas och hon ska promt sitta åt ena hållet! Så hennes högra sida är svår att trimma..Än så länge är bara den vänstra sidan på rumpan trimmad på henne. Gos i massor har det blivit också! Allihopa har varit ute ett bra tag på mitt golv. Först ut var Prinsessan, hon har varit här inne många gånger och sprungit och har sina ställen hon checkar varje gång om det finns något kul att lukta eller sitta på. Avslutar varje titt med några pluttar och ibland en liten pöl. Det tackar matte för..Hon älskar verkligen att vara ute och springa! Gör race över hela golvet, fram och tillbaka, slalom mellan benen och upp på allt som går att komma upp på.

Sen var det Beatrices och Sickans tur. Dom har bara varit och sprungit på golvet inne hos dom så det var riktigt läskigt när dom kom hit. Efter ett tag började Sickan att nosa lite runt omkring sig och Bea hängde efter. Och det tog inte lång tid fören de sprang runt och var lika nyfikna som Prinsessan! De såg ut att ha så riktigt roligt!! Jag la en kudde på golvet, den tyckte som var hur rolig som helst! Sprang över den i 180 och lyffte tassarna så högt de kunde! När matte var trött på att plocka pluttar och torka kisspölar fick dom gå in i buren, nu ligger dom där helt utslagna. Cindra är inte mycket för att springa runt så hon sitter nedanför mig här nu och ser allmänt vilsen ut. Tar nog upp henne i famnen istället :)

Fina fina Sickan!                                 Och Beatrice i SIN mysrulle.

                                                  
  

Sötnosen Cindra!                                  Och Prinsessan som aldrig är trött..

Av Maria - 8 februari 2009 14:12

Söndag idag. Gårdagens Melodifestival var en besvikelse. Alla olika chanser hit och dit blev jag alldeles snurrig av. Trevligt hade vi iaf hos våra kompisar, vi beställde mat från pizzan och åt! Några bilder kollade vi faktiskt inte på.

Imorse vaknade jag av ett sms av Sarisen :) Bra start på dagen!

Låg kvar i sängen ett bra tag och smsade, sen upp för att äta lite frukost.


Jag har hunnit skrivit anmälan till Valbo idag, dock inte skickat in då vi inte vet hur vi ska göra med lilla Alina. Hon ska inte ställas i pet iaf då hon är i den åldern när hon växer på längden men inte på bredden. Såg även att Bea inte alls går upp i senior som jag trott. Hon är ju bara 4 månader! Hon ser så mkt äldre ut! Sickan blir med ändå, vi ska få hem hanen i Valbo. Åh jisses vad jag längtar! Jag checkade in hanen i Kista och var nära på att stoppa ner han i fickan på en gång! Tänk, det kanske kommer skrutta runt små selfbebblor här om tre månader!

Och nu är det inte ens en vecka kvar till KM:et!!


Nä, nu ska jag faktiskt sätta igång och trimma lite djur! Alina förresten, hon behövs inte trimmas! Vi har inte dragit ett strå på henne och hon är hur jämn som helst! Skönt :)


Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards