Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Maria - 5 februari 2009 18:49

Jag vet inte, jag kanske är töntig, men jag älskar den filmen!!

I söndags såg jag den för femte gången och det är fortfarande minst lika bra! Funderar på att kolla på den ikväll igeeen :)

Alldeles nyss fick jag låten "honey honey" från filmen till mobilen. La snabbt som sjutton in den på datorn. Och högtalarna har gått varma, även min röst..

Jag sjunger och jag sjunger, men inte låter de lika bra som det gör för Amanda Seyfried som spelar Sophie i filmen!!

Varför har inte jag så fint hår? Och varför kan inte jag sjunga så bra som henne??

Hon ser alltid ut att ha så kul i filmen och jag kan tänka mig hur kul det vart att spela in allt!! Jag vill också!

Nää!! nu är jag avis! :(


För er som inte sett den - SE DEN!

För er som sett den en gång - SE DEN IGEN!


Nu ska jag fylla magen med lite mat sen blir det film :)

NP

Av Maria - 5 februari 2009 15:59

Nationella del två idag. Ganska nöjd. Det har aldrig varit min starka sida att skriva löpande texter och få något bra sammanhang i det. Man fick välja på olika kategorier. Jag valde först en kategori där rubriken skulle vara "när mörkret faller". Skrev och skrev och skrev, men när jag skulle komma till själva "grejen" fick jag inte till ner. Så, ner i soptunnan med de!

Bara att börja om, men tog då en annan kategori.


Eftersom jag inte mådde helt 100 imorse, frös och svettedes vart annat, var snorig, hade trycket kvar i huvudet, ont i ena örat och lite lite feber så tänkte jag att jag skulle åka hem efter provet. Men när jag skrivit provet och fått i mig lite mat (som för en gång skull var god) så mådde jag bättre och jobbade faktiskt på riktigt bra på eftermiddagen!

Imorgon är det prov, dock inte nationella. Utan vanligt No och So prov.

Imorse vaknade jag vid 4 tiden, panikslagen över att jag missat provet! När jag kollade på klockan och såg att den var 4 kunde jag gott somna om igen.


Snart ska jag sätta igång och plugga lite, men först måste jag läsa igenom alla bloggar! Ikväll ska jag också försöka skicka in min gymnasieansökan!

Spånga står helt klart som etta! ;)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards