Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Marsvinsdag

Av Maria - 8 februari 2009 17:21

Idag har jag fixat och donat med marsvinen hela dan!

Det har trimmats på både Prinsessan och Bea. Prinsessans vänstra sida är nu helt perfekt. Hann dock inte med ryggen och den högra då broccolin var slut. Det är omöjligt att trimma henne utan muta. Och om jag ger henne alldeles för mycket så blir hon alldeles för rund om magen!

Bea är en tjej med humör! Hon accepterar inte grönsaker när hon ska trimmas och hon ska promt sitta åt ena hållet! Så hennes högra sida är svår att trimma..Än så länge är bara den vänstra sidan på rumpan trimmad på henne. Gos i massor har det blivit också! Allihopa har varit ute ett bra tag på mitt golv. Först ut var Prinsessan, hon har varit här inne många gånger och sprungit och har sina ställen hon checkar varje gång om det finns något kul att lukta eller sitta på. Avslutar varje titt med några pluttar och ibland en liten pöl. Det tackar matte för..Hon älskar verkligen att vara ute och springa! Gör race över hela golvet, fram och tillbaka, slalom mellan benen och upp på allt som går att komma upp på.

Sen var det Beatrices och Sickans tur. Dom har bara varit och sprungit på golvet inne hos dom så det var riktigt läskigt när dom kom hit. Efter ett tag började Sickan att nosa lite runt omkring sig och Bea hängde efter. Och det tog inte lång tid fören de sprang runt och var lika nyfikna som Prinsessan! De såg ut att ha så riktigt roligt!! Jag la en kudde på golvet, den tyckte som var hur rolig som helst! Sprang över den i 180 och lyffte tassarna så högt de kunde! När matte var trött på att plocka pluttar och torka kisspölar fick dom gå in i buren, nu ligger dom där helt utslagna. Cindra är inte mycket för att springa runt så hon sitter nedanför mig här nu och ser allmänt vilsen ut. Tar nog upp henne i famnen istället :)

Fina fina Sickan!                                 Och Beatrice i SIN mysrulle.

                                                  
  

Sötnosen Cindra!                                  Och Prinsessan som aldrig är trött..

 
 
sara

sara

8 februari 2009 20:17

prinsessans bild är kul ^^

http://sari.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards